Denda Pelajar Jadi Habuan Untuk ‘Berjasa’

 P1100088BANGI,  1 Oktober- Hasil desakan dari pelbagai pihak, wakil NADI UKM telah turun sendiri untuk menemu ramah beberapa orang penghuni Kolej Ungku Omar termasuklah JAKSA dan Felo kolej berkenaan.

Seorang Felo  yang tidak mahu dikenali dalam kenyataan menyebut tentang perbualannya dengan pengetua kolej berkenaan “ kalau tak cukup duit, kita cari jelah kesalahan pelajar” itu antara Kenyataan pengetua kolej tersebut bila ditanya mengenai pembinaan garaj motorsikal berdekatan cafeteria kolej yang mengalami masalah kewangan oleh felo berkenaan.

Tambahnya lagi, “Pembinaan garaj motorsikal tersebut merupakan satu alat yang digunakan oleh Samsu Adabi untuk mengambil hati student UO. Sekurang-kurangnya, semasa pemerintahannya di UO, satu garaj telah siap. Beliau ingin diingati sebagai seorang yang berjasa kepada kolej dengan melakukan perbuatan baik untuk kesenangan penghuni kolej walaupun dengan makan duit pelajarnya sendiri.” Ujarnya dalam nada yang kurang berpuas hati.

Hasil pertemuan wartawan NADI UKM dengan beberapa orang JAKSA kolej berkenaan, meluahkan rasa rasa kurang bersetuju dengan tindakan pengetua mereka, menurut seorang JAKSA kolej tersebut ada menyatakan “Mejar Samsu ni bukanlah jenis orang yang boleh terima pendapat orang, tambah-tambah lagi student” ujarnya yang juga merupakan ahli jawatan kuasa dalam kelab Extream C.

feloTerbaru  JAKSA tersebut juga memberitahu  terdapat dua orang Felo kolej berkenaan telah dibuang iaitu abang Rama dan abang  Ehsan. Jelasnya lagi “mereka berdua merupakan felo yang tak asing lagi dikolej ini, diaorang juga merupakan JAKSA yang lepas dan salah seorang daripada mereka merupakan pelajar anugerah cemerlang Universiti” ujarnya dan menyatakan  mereka berdua kurang sependapat dengan pengetua tersebut.

Prof Madya Dr Samsu Adabi sebelum ini dikatakan telah mendenda siswi yang mengadakan “usrah”  dan juga dikaitkan dengan jenayah “akademik”  untuk mendapatkan Prof Madya.

Advertisements

60 Responses

  1. adabi melazatkan,
    adabi menyelerakan,
    samsu adabi teruk gile gaban,
    gune duit kami utk dapat pujian!
    aku benci samsu!

    …aku ingat lagi ceramah “ustaz samsu” ni:
    “kita hendaklah menjadi mnsia yang baik, tapi jangan buat muka baik hati busuk (suka mencari salah orang lain)…padahal!~~~”

    aku harap kawan2 aku yang lain baca komen aku ni.

  2. sem lepas setingan ade jer.. tapi xde lak spok check.. agaknye mase tu uo kaye kot.. hampeh.. skung ade jer diey orang nk cari kesalahan student.. ingt student cop duit.. mak bapak kite susah2 bekerja sara hidup kite.. die senang jer.. die x pikir ke semua tu.. aku memg x puas hati.. bayar jer mahal, tapi mcm haram.. u tempat pendidikan or tempat ….tuuuuttttt.. lu pikr lah

  3. aik abg rama and abg ehsan dah kena buang ke

  4. samsu adabi babi

  5. ????? KCIAN KT STUDENT..ak setuju ngan saudara sadih…

  6. mmbe aku jaksa btau diorg skg pn byk xstuju ngan “ustaz adabi”..cam bese la..klu orang lain bg pndpt..dia mne nk dgr..adeh! suke ati ko la adabi.wat la kje sorg2.. tah ape motif dia nh. huhuhu

  7. untuk pengetahuan kalian yg memberi komen dan membaca komen, aku nak buka minda korang sume..
    aku mmg suke politk ni walaupun kalau dilihat, mmg sgtttttttttttttttttttttttttttttttttttttt kotor. tapi, drpd fikiran dan pemerhatian aku, politik ni mmg cantik! ade seni..kata orang~ heee.. namun begitu, aku hanya insan dan hamba Allah yang lemah..
    ok, pakcik samsu ni kepala dia semua politik kalau korang nak tahu. actly UMNO yang hantar dia ke sini (UKM). dapat gelaran ‘prof madya’.senang jer~ biasala..bila kita ada kuasa, semua boleh jadi. masalahnya dia lupa yang MAHA kuasa tu sentiasa memerhatikan tindak tanduknya. dapat jadi pnsyrh FPI lagi! di situlah peluang dia nak hancurkan pemikiran yang sentiasa mahukan kebenaran/kebenaran Islam. mcm mana???? korang tgk, sikit2..dia akan cuba utk naik pangkat…sampai jadi ketua jabatan @ dekan FPI. korang tgk lah! ..klu x, mgkin ada perancangan lain.
    **pakcik adabi ni muka dia manis je. senyum je klu dgn org. TAPI..aku mmg xsangka dia adalah manusia bertopengkan syaitan! MAAF, aku sangat marah dan benci! dia sgt zalim. hanya Allah je yang tahu segala apa yang telah dia lakukan.
    aku harap pelajar2 dan penghuni kolej UO jgn terpengaruh dengan pemikiran yang dia bawa.
    ade ke, pensyarah FPI suka berkaraoke??
    pelik~
    wallahualam…

  8. penghinaan yang tidak bermaruah terhadap sunnah nabi!!,., nanti usrah buat lagi besar!,., ajak sama mereka2 yg mnentang!,., moga aku diPimpinNya,.,

  9. politik dan agame mmg x boleh dipisahkan.. ble politik dan agame dipisahkn, mcm2 laa yg jadi.. x yah tgk jauh, tgk dalam ukm pon dah cukup..politik 2 suci, tapi manusia yg mncemarkan ksuciannya… sal isu saman ni, mmg sgt2 sakit ati dbuatnye.. tp mgkin jgak, ni laa yg akan jadi prangsang utk kbenaran itu bangkit… Allahu Akbar. …wallahualam

  10. mcm cipan ja.. patot la buat spotchek kena sampai RM70
    mkn duit student…
    xhalal…
    desprete btolll

  11. hemmm,ya ampun…. aku nggak bisa tahu yang mana betul maa, uh…. pening bangat

  12. kau orang lupa duit 2 bayar dekat bendahari ukm
    bkn byr dekat dia….
    kau ingt ckit kau org dh byk fitnah dia
    kau tggung la dosa fitnah…

  13. KaLau betuL korAng semUa kaT sini isLam, sedar sikiT sape yAng sedAng kuTuk sApe. IngatLah…. daLam bAhasa kiTa, korAng dikira menguTuk. Cuba sedar skiT, semUa yAng korAng posT ni, kalau btul pon jgn la nk citer kt sume org, dia mugkin boleh berubah nnti. Kita x paTut memburUkkan saUdara isLam kiTa sEndiri. Smua orAng pernAh buaT kesiLapan. Dia buat camtu mgkin ada sebab yg korg x tahu…

  14. hoi ‘peka isu’……aku lawak ngan kate2 busuk ko………
    habis kalu dah semua benda die berkuase, stakat nk kaut duet kat bendahari 2 perkara kecik bg die…..ko ad akal kan???so pk lah ek……….
    ko pk fitnah ktorg……….
    ko x pk fitnah die kat org len…………
    mls je nk ckp….

  15. ape ‘peka isu’ ni da cukup peka ke ngn isu nih? aku tengok cam katak bawah tempurung je lagi die ni.. duk tengok politik dr perspektif aspirasi lg kot.. ko jaksa ke ha? jilat buntut jaga perut? ha g jilat byk skit bntot samsu tu hahahaha

  16. hahaha…aku da ckp ‘peka isu; tu ‘pekak isu’. apala samsu bg kt ko ha?dpt blik free kt uo ke?haha

  17. sabar anak2 uo..
    sabar ~
    bak cakap individu uo..
    sayangkan anak kita tangan2 kan..
    sayangkan UO kita guling2 kan..

    ops..terkasar frasa pula ~

  18. kau orang x pk….
    yg kita ptut bagga org melayu leh jadi pemimpin
    kita,,,,,,,,,,,,,,
    klu cina jadi pegentua baru pdan muka…
    x yh kau nk tunjuk alim la….
    kalu setakat berzina dalam kereta dala geng2 gmukm buat….
    cakap agama bukan main tapi cd n dvd lucah penuh dekat bilik…
    aku kenal sgt2 budak2 fpi d ukm ni…
    jadi jangan tunjuk bodoh anda di dalam nadi ukm yang sudah tidak ada denyutan nya…..

  19. wah, dasyat komen tu.. em..sy tak pasti sama ade ape yg sdara/i peka isu katakn td btol or x.. kalo btol, same2la kite btolkn akhlak2 student, bukan stakat di fpi, tp kat semua fakulti.. tp kalo tuduhan tu slh, harap ade insan yg akan perbetolkn.. coz berat dosanya bile membangkitkan perkara2 yg bukan2..nauzibillah.. hanya tuhan je yg tau btol or x..

  20. btol tu “peka isu”
    aku pon ade dgar khabar bdak2 fpi wat maksiat dlam keta time bulan ramadhan yg suci tu dulu…
    terok btol..
    agak la wei, klu nk buat pon p la cari tmpat lain, jngn bagi kntoi, geng korg x ajar ker, muka ja baik2
    pelik2..
    jgn nilai org dari luaran, ko ingt pakai bj ketat2 tu jahat ker, baik lg pada tu pon ada la
    hahaha

  21. orang xkn ckp bda2 bukan2….
    ni fakta benar…..masa bulan puasa malam 10n yg akhr ada pelajar fpi tahun 3 di tangkap dalam keadaan bogel dgn pasanganya dalam kereta di ukm….
    sebelum di tangkap pelajar ini cakap agama berapi2 tp….apa dh jadi jangan cari kesilapan orang sahaja….
    ambo kenal pelajar fpi….rumet ambo dulu pun fpi tapi cerita lucah dia yang no 1….
    apakah jadah semua ni….
    inilah tanda manusia akhr zaman kan
    harapkan ustaz tapi ustaz makan anak orang….
    nauzibillah….x sangup aku nak cerita lagi….
    jika melayu mudah lupa tapi orang islam mudah apa agak2 nya tepuk dada tanya la….geng2 anda ya…

  22. soal melayau atau cina yg jd pengetua xjd masalah. Klu NC melayu tp xjg Melayu,xkan nk suh melayu jugak. yg pentg skg adalah Islam. Jika pengetua cina tp Islam xda masalah pekak isu. Ko ni mmg kuat jilat samsu adabi la. jilat la skali ko mampu jilat.pengetua xlama kt sesbuah kolej.samsu xkan jd pengetua uo slamanya.jilat pekak isu jgn xjilat samsu. kah kah kah

  23. uluh..
    x perlu nak pertikaikan pelajar fpi..
    ada apa pada nama..
    kita pertikai kan pelajar islam..
    nama islam tapi sebok dok kapel la..pegang3 la..
    x semesti nya fpi yang kita kena pandan bro..
    islam hanya pada nama ~
    kalau nak cakap gm aku rasa lagi ramai kot pm buat..
    kalau la orang yang dah ada agama pon tewas dengan nafsu apatah lagi dengan yang banyak melakukan aktiviti lebih kepada kemaksiatan..
    betol x..

    ada mata pandang ada telinga dengar ada mulut cakpa ~

  24. klu mcm 2,,,,,,ustaz dh x leh jadi idola la…..tok iman x leh buat contoh pada masyarakat ,
    kalu mcm 2 ckp saja nk bela geng2 kau orang
    dasar manusia kolot,pejuangan yang ….
    jadi kau org jangan duk fitnah orang,msuk universiti belajar dulu jangan duk fitnah pensyrah…
    kau orang melayu x sedar kita sudah di ambang kejatuhan…kau org kene di perbodohkan lagi
    apa lagi yang kau nak sebanar dalam pejuangan kau orang
    kau pk negara kita bukan x aman,bukan kerajaan paksa rakyat sampai melampau
    ada kepala pk…
    jangan tunjuk peragai bodoh depan khalayak ramai bro…

    • knp sume gaduh2 ni..bahasa2 kasar plak tu…ish2…
      kpd ‘peka isu’, mmg kite di ambang kejatuhan sekarang…sedar @ buat2 x sedar je…bile org ISLAM sendiri menentang ISLAM…ni la yg jd…aku x rase ng kite ni aman…sbb dh byk maksiat berleluasa..tggu AZAB ALLAH turun je…habis semua…pemimpin sendiri x suke ISLAM ditegakkan…ko rase kitorg ni msk UKM x belajar ke??? kite sdg menimba ilmu…bkn dlm bilik kuliah je…terperuk je…tula mahasiswa/i UKM ni…nk study je memanjang…isu2 kt UKM x hirau..asal die x kacau org..org xkn kacau die..fikir2kanla…

  25. melayu..melayu..melayu..
    MELAYU MUDAH LUPA..

    sapa yang sedang di ambang kejatuhan??

    cakap pasai diri sendiri kah..

    aduhh..

    dasar kanak2 babyna..

    cakap laaaaa…

    Perjuangan…

    Arti perjuangan..

    sabar wahai adek…

    PERJUANGAN ARTINYA BERKORBAN ATAU TERKORBAN..

    nak gelak je rasanya wahai peka isu..

    huhu..

    _senyum itu sedekah_

  26. aduyai, kembarku peka isu 1
    mana jauh kita dekat2kan dan mana dekat kita erat2kan…
    cintaku untuk agama bangsa dan negara, cintaku untuk mereka yang benar2 ikhlas..bukan untuk dpersendakan…..
    hemmm

  27. salam….
    pekak isu ni mcm ckp kat dr sndiri je yg die di sndiri di ambang kejatuhan……….

    wahai kembar sulungku (peka isu1)……..
    jgn nk cari salah bebudak fpi je…..nape ek???
    sebab name dia fakulti pengajian ISLAM??????
    habis….ko bkn islam ke…kalu bkn, x po aih………
    abis, bdk2 fac lain tuh x de yg islam ke…..
    kalu ko kate diorg byk wat mksiat…ade ko kaji bdk2 islam fac lain wat mksiat celah mane?????ade?????

    ingat sikit noh…..
    bkn SEMUA bdk FI yg buat maksiat!!!!!!! bkn SEMUA!!!!!!
    yg ko canang 2 just sorg dua je……
    kne igt, sume org ade buat salah….x de yg komplit….
    cume tahap keimanan je yg blh mmbezakan……..

    so ko x de hak nak menilai akhlak n peribadi keseluruhan student2 fpi kat ukm ni……sape yg layak??ofkos ALLAH swt

    ape?? ko nk pertikaikan yg……
    ‘ustat2 x boleh jadi idola????’
    ‘tok imam x leh buat contoh pd masyarakat???’

    so…kalu ko rase diorg x blh buat,
    apesal ko x upgrade kan diri ko jd seorg ustaz n pak imam atau insan biasa yg boleh pimpin masyarakat???…….
    pimpin org2 bawahan ko ke jalan yg benar….dpt jgk lh pahala n faedahnye….mafhum???

    common lah….bknnye dgn care mngutuk n cari kesalahan sesame umat islam….
    tp kite ni sndiri yg patot lakukan sesuatu, n bkn asyik nak tuding jari kat org len je….kat pak ustaz lah, tok imam lah, ape la…..so pk lah…..

    ilal liqaq……ma’as salamah……

  28. kau orang lupa hari ini kita dah x boleh cakap yang negara ini negara melayu,hak orang melayu,ketuanan melayu ada rakayat yang derhaka pada raja,ada pelajar sggup buli pensyarah dia,,,,,inikah budaya yg kau orang pejuangkan ke?

  29. nanti negara ni jadi macam singapura baru kau tahu……
    nizar,khalid jadi boneka cina…..
    nik aziz n haji adi dah di permainkan orang cina
    dulu wanita x boleh jadi pemimpin sekarang
    dh ada dalam pas ahli parlimen di rantau panjang…
    ckp x sama bikin….
    kau orang ni kanak2 sb berjuang duk fitanah orang,burukan nama pensyarah,

  30. NEGARA SEKULAR!!

  31. Pemikiran pon jangan la sampai tercelup dengan sifat sekular bro..

  32. ai sey man……mcm nk ubah topik je…….
    dh kalu ko rase negare ni dh bukn negare melayu,
    ko bangkitlah tegakkn smule….nape nk tuding jari cari salah org2 melayu lak nye…….jahil sungguh!!

    habis…ko 2 yg slame nih dok mengata n mengutuk org2 yg wat maksiat x pe…
    siap dedahkan lg isu bdk2 gmukm wat maksiat la, ape la…
    fitnah pasal peribadi student FI la….limaza???

    skang ni ko nk canang pulak isu yg bdk2 kat nadiukm nih kate burukkan name pensyarah….ape kes??
    jawab sikit!!!!

    ko tuh yg sbnarnye ckp x srupe bikin…..
    wassalam………

  33. kau orang duk fitnah pensyarah fpi….
    pegentua kolej uo 2 x pe…halal la bg kau orang…
    ni la….klu dia buat semua baik kan…
    klu orang buat sme salah………
    hai……..
    klu x boleh makan pedas jangan pakse diri la
    nti skt perut ssh….hehehhehe

  34. biar amal berbicara ~

  35. spatutnye mu le yg jgn pakse diri….
    kalu rase x blh mkn pedas kat sini, jgn gatal2kn mulut
    canag sane cni……nnt jiwa tuh yg merana….
    out je drpd m’cerca org…pahala dpt, faedah pn dpt…..
    malu la woi…….hai……kembarku…kembarku…….

  36. betol3……
    kaw2 je kene sinis…….

  37. sape yang hina sape dulu…..
    ckp pahala dosa pandai lak….eheheheheh…tapi buat dosa lagi padai kau orang ni…tapi…
    ingat orang kau org mcm(…………………….) ni sabar dia tinggi tp…rendah n rendek gak….jgn marah bro….
    rilek2….cool sokmo2 ya…
    hahahahha…..ingt ALLAH byk..ngucap byk.

    • to peka isu…..
      haha…..ni kes terase la ni…….
      ari2 die yg ckp x yah pakse diri mkn pedas kalu x tahan……skang kene kat batang hidoong sndiri……huak3………huak3………..huak3………

  38. kalau setakat mengucap tapi x dibenarkan dalam hati apa kes..
    eh tertuka topik pula..
    iklan jap..
    pesanan wat diri ini jga dan semua mahasiswa Islam..
    kesaksian kita biarlah kesaksian yang benar..
    shahadatul haq..
    La Ilaha illallah..
    wa muhammad Rasulullah..
    setiap orang yang mengucap adalah orang yang beriman..
    jaga diri hiasi iman..
    peka isu..
    x kisah la siapa yang mula..
    sendiri pun cakap gak kan..
    nak cakap orang yang mungkin baik nhe x ada sikap sabar?
    sendiri pun sama kan..
    jadi sama2 lah juga koreksi diri..

    x salah isu nhe timbul sebab anda mengetengahkan isu tangkap basah..

    jadi renungkan..

    sama2 ingat..shahadatul haq..

  39. hahhaha…
    ksian bbdak uo…..tukar kolej jela…
    pndah za’ba…aman tnteram…hepi je slalu…
    tu la….tiap kali mmp kutuk za’ba…rsekan…hehe..xde r…grau2
    tp ktorng akn slalu smbut kdtngn korng…
    ~welkam2~

  40. salam aku org baru kat cni….
    hahaha…x tahan nk gelak kat peka isu…sian……
    drpd penelitian yg ak buat since bace komen2 kat cni,
    sokmo je die kene conteng mulut smula ngan org len….
    hehehehe…jgn mare…….
    nk nasihat je, jom le kte same2 mndalami lebih luas lg ttg ilmu islam ni….cetek lg ilmu kite ni………

  41. weh..aku suka makan pedas la….

    hemm, macam ni la..aku dah bosan la…
    uh..””peka Isu”

    ko jangan la cakap ayah angkat aku macam tuh…(nik aziz)
    aku sakit hati leee…. nak je aku sekeh ko….
    sapa yang diperalatkan ni…

    ko kata ayah angkat aku???
    tu sume gara2 media yang hanyir… asuhan umno… saja ja nak burukkan lagi tuan guru…

    aku bukan anti umno…. sekadar apa yang aku belajar…. segala yang dia cakp tu…ada asasnya dalam Quran dan sunnah..

    ko nak tau lagi….
    segala kata2 tuan guru telah disalah erti oleh orang2 jahil… mereka kata nik aziz nyanyuk…. nauzubillah….
    jauh disudut hati tenang di lubuk jiwa aku cakap ko “peka isu”
    tuan guru lebih arif tentang agama…

    DISKRIMINASI MEDIA TU MEMBUATKAN RAKYAT PANDANG SERONG KEPADA ULAMAK TU… WAHAI ORANG BN… bukan cara ini ko nak menangi hati rakyat… ko memang terlebih…

    (NIK AZIZ CAKAP ATAS DASAR AGAMA YANG DIJULANG….)

    pekan pahang sepatutnya telah dimenangi oleh pas… tapi hakikatnya…

    sebuah bas telah dihantar untuk menjadi pengundi “hantu lost akal”
    apa semua ni??? ha???
    (AKU ADA BUKTI LE…)
    orang kuat BN tempat aku yang habaq… TQ

    ya allah aku stress ngan masalh umat islam akhir zaman ni..
    ya allah tolong…… tolong….

    ulamak kita dah la seketul dua…jangan nak jatuhkannya….
    SEMAKIN RAMAI ORANG JADI PEMIMPIN TAPI SEHELAI DUA YANG AMANAH…
    RAMAI PEMBACA TAPI KURANG ILMUAN..
    (macam la dia paham…)
    TANDA2 AKHIR ZAMAN WOI…

  42. RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL…
    (benci najis politik yang hanyir,,,busuk,,tengit,,,
    KAU MEMANG TERLEBIH…)

    Kau datang ketika duka
    dan bintang bercahya
    tunjukku ke jalan syurga

    Kau datang ketika duka
    dan bintang bercahya
    tunjukku ke jalan syurga

    Ku haus di tengah laut
    lemas mencari tempat berpaut
    kirimkan aku kekuatan
    serta pedoman di kesesatan

    Ku sunyi dalam gembira
    perih pedih tanggung derita
    sungguh aku bukan wali
    yang suci dari hina dan benci

    Kau datang ketika duka
    dan bintang bercahya
    tunjukku ke jalan syurga

    Terlalu lama aku mencuba
    terlalu banyak
    cinta yang ku damba
    tiada yang sempurna
    hanyalah fana
    Tuhan, ampuni hamba-Mu

    Kau datang ketika duka
    dan bintang bercahya
    tunjukku ke jalan syurga

    Ku rebah di dada malam
    memecah dendam yang lama diam
    ku tanggalkan baju dunia
    dakapku dengan selimut syurga
    ya Tuhanku hanya padamu
    tempat mengadu segala rindu
    limpahi ku rahmat kasihmu
    dalam tahajjud cinta bersujud

  43. pesan ustaz aku kan…
    kalau ko rasa diri dah jauh menyimpang…kembali la pada quran dan hadis….

    tu je cara ye tau,,,,
    apa tak rasa sedar????
    ha???

    macam ne ni???

    hemmm, ko rendam kepala dalam besen.. n angkat kepala…. n… pandang alam tersergam indah…tanye hati dan iman,,,, sapa pencipta…alam dan diri kau…

    ha??? tak sedar gak???
    ko online le…

    search web HARAKAH…@HALAQAH@ TANYA USTAZ DI TV9… insyaalah hidayah akan dikau ketemu…amiiiinnnnnnn!!!!

    (kalau tak jumpa gak…ko paham la kan..kan…kan…)

  44. ان الله مع الصابرين………………لعلكم تتفكرون….
    (peka isu khas untuk anda) huuhuhu

  45. 1 lg ustaz kau lupa ajar tau….
    first jangan fitnah org jangan kata org
    ke2.jangan belagak alim dgn kopiah d kepala
    3 jangan rasa diri 2 baik….ya
    hahahahhaha…..

    aku telah lama d beri hidayah…tapi pintu hidayah kau orang yang kufur ckit je…x byk pn…

    kalau dh baik 2……
    jangan la fitnah org ya….
    cuba jadi putih macam kopiah kau pakai…
    lupa2 alik dalam banyak daki…sb 2 la kau suka kata guru sendri….mcm 2 la./ diri kau penampilan pdai tapi…
    hati kurang baik ckit……….je ooooooo.1 je…

    • aku suke pandang number.

      sori la spe2 yg ltak number aneh2 aku nak komen. hahah

      “ckit je” = ooooooo.1 je??
      means 0.1 la??

      haih..ni belajar mathe x? waktu tadika pun ade belajar.
      klu wat kosong kt depan byk2 xde maknenye.

      nk tunjuk sikit tu..

      o.oooooo1 boleh r diterima. kah3..

      sori2..

      jgn marah je :p

      **peka isu kena peka nilai juga tau! 😀

      btw, aku bersangka baik jela..typing error.hihih

  46. aik??? timbul isu pemimpin wanita lak…

    betol la ko peke isu coz ko still peka n fresh pasal aminah wadud…
    wanita nak jadi imam solat jumaat…huhuhu
    wau, mengerikan…

    dalam quran ada kata wanita leh je jadi pemimpin sebagai pembantu lelaki…. so apa yg nak diragukan…

    aminah wadud salah paham ayat tu….
    terus ja nak jadi imam
    leh je…jadi imam….

    imam kpd perempuan le….
    kalau ko pempuan kan…. leh jadi imam pada makcik aminah tuh… tp mushkil aku jantina ko…
    .
    hu…ha…hu…ha,,, go za’ba go za’ba

    kita kawan kan…kita kawan kan…

    (sila baca ikut nada perang dectar)
    hahahaha

  47. aku x cakap aku orang BN….
    kau dh fitnah aku ni…..
    berat sgguh ni.ank angkat nik aziz……

    • kita xpayah cakap kite org ape pon…
      tgk cara je dah tau.

      daripada komen2 saudara peka isu,
      saya nampak sgttttttttttt saudara ni mmg orang melayu.
      melayu totok aka totok BN~
      ngee..
      just daripada pandangan / tafsiran komen2 anda la.
      ke..ko ni mmg pembantu samsu?
      er..kompius2. haha

      **klu orang Islam wat perkara y bukan cara hidup Islam pun, keislamannya pudar..kite xnampak nilai Islam tu.
      hakikatnya orang itu adalah islam. tp sekadar pada nama..pada kad pengenalan.
      -kita yg sedar n tahu perlu bertindak daripada fenomena ini berlaku. ISLAM perlu dipertahankan di dunia ni! bkn melayu semata-mata.

      **n ade jughe org bukan islam mengamalkan cara hidup Islam(bagus!) ..tgk luaran cam orang Islam, tapi rupanya kafir. doa moga2 individu tersebut di beri hidayah 🙂

      wallahualam.

  48. KALAU LAH AKU JUMPA ORANG YANG MENGHINA DAN MENCERCAISLAM..
    SIAPLAH RUHNYA UNTUK KU BUNUH..
    DEMI ALLAH AKU AKAN LAKUKAN..
    DAN AKU HARAP ORANG UH BUKANLAH PAKA ISU..
    AKU MOHON SEKALI LAGI BUKAN LAH NANTI RUH PEKA ISU YANG AKU BUNUH..
    DEMI ALLAH KU KATAKAN SEKALI LAGI..
    AKAN KU BUNUH ORANG YANG BERANI MENGHINA DAN MENCECA ISLAM..APATAH LAGI YANG MENGHINA ULAMA..
    NASIHAT SUDAH..TEGURAN SUDAH TAPI MASIH BERKERAS HATI..SOLUSI TERAKHIR UNTUK KEMASLAHATAN SEJAGAT..

    JADI AWAS YE!!

  49. astaghfirullahalazim…..

    kalau semulia mane pun kite, kite tak layak untuk mngata sesame muslim yang lain sebagai kufur……

    tuhan jadikn kite sebaik2 kejadian…….
    mencerca sesama muslim adalah perkara yang sangat2 dilaknat & akan mjauhkn kite drpd syafa’at rasulullah di akhirat kelak………

    sedangkn islam itu sndiri TIDAK merelakan umatnya menghina agama lain, apatah lagi mengata fitnah umat agama sendiri
    same2 kite ambil iktitibar dgn isu yg mungkin tidak ada kesudahan ini……

    kepada muslim yang mendakwa dirinya “sudah lame diberi hidayah” iman dan taqwa……..
    kalau benar anda sudah pun lame diberi hidayah oleh ALLAh swt, jangan sesekali mengatakan pintu hidayah saudara lain sebagai kufur…….

    perkara sebegini ternyata jauh menyimpang dari landasan allah SWT…..berfikirlah sebelum mengeluarkan pendapat…
    jangan libatkan soal menfitnah aqidah saudara muslim yg lain…..

    sy berpesan pada diri sy sndiri dan kepada yang lain,
    kritik lah dengan penuh tatasusila sebagai seorang muslim yang matang dan beriman…..
    tujuan adalah untuk memperbaiki kesilapan, dan bukannya mencari kesilapan saudara lain…..
    seseorang yg mulia tidak akan pernah mangaku dirinya mulia……

    setiap amalan lakukan dengan sandaran keimanan bukan berlandaskan nafsu…..fikir sedalamnya dengan mata hati…..
    setiap bicara anda akan mempamerkan peribadi sebenar dalam diri walaupun tidak pernah saling mengenali……

    ilal liqaq….
    sekadar teguran…….minta direnungkan……..

    niat ikhlas…..maaf atas kekasaran……

    • jzk..
      minta maaf pada semua terutama mereka yang sama-sama mengucap kalimah syahadah..
      selamat hari raya haji..
      mohon maaf zahir batin..
      @};-

  50. hemm, sampai hati ko kata kopiah
    aku banyak daki…….( pakai tudung lee)
    basuh pakai bio-zip lagi maa
    hemm, napa lak kata aku fitnah ko “”peka isu””
    aku tak pernah fitnah ko….
    aku tahu leee
    aku nak cakap hakikat dan realiti hidup politik maaa
    hanyir bangat maaa
    huh

  51. hah, aku nak jumpa ko peka isu…
    bagi la aku alamat ko…

    aku nak sekeh ko…nak sekeh gak….sekeh3…
    tak elok mulot n mata hati ko ni….
    ko kata “”kufur sedikit””

    tapi ko kufur nikmat………
    nikmat islam kat dunia ni untuk di semarakkan…bukan untuk di tahan lagi…

    usrah tu…
    ok la tuh
    kata nabi kita Muhammad….
    kamu wajib taat pada pemimpin…..
    tapi jangan ikot dia sesudah mana dia tak solat dah…..\

    (macam la peka isu paham kalu aku cakap)
    kurang penghayatan…………

    tapi aku “yakin” pemimpin kita solat… dia tak lagho… dia still jaga adab pergaulan sesama bukan muhrim…

    iman aku selamanya…takbiiir…

  52. peka isu…ko mmg pmbantu samsu…aku mcm tau ko nih sapa..ermmm…slalu aku nmpak samsu dgn sorg student..bdk fssk.jga2 peka isu..anda sedang diperhatikan…

  53. sudah2….wahai sahabat islam ku…
    x yah nk gaduh lagi…
    aku selalu baca komen ko org semua…
    jika kita nak padam api jangan guna minyak petrol nanti hbis trebakar semua….
    kepada peka isu,pecinta rossa,doktor cinta ilahi
    jangan bergaduh…..isyALLAH baik2 la selalu ya

  54. eh macam nak berkenalan je ngan peka isu nhe..
    leh erat ukhwah kan..
    haaaaa..kawan3..apa cakap kita kawan ngan peka isu nhe..
    mana lah tahu kalau ada yang kurang leh kita tambah..kalau kita kurang leh dy tambah..
    peka isu nhe fssk ke?
    kalau wanita leh la join..ikut sekali usrah ke..nhe dah offer nhe..
    kalau lelaki..yang lelaki ambila tindakan ye..
    leh kita kenal budi pekerti dy,mana satu di sebalik kenakalan dan mungki ada keceluparan mulut ada sisi kebaikannya..
    betul x peka isu..
    saya rasa awak nhe baik tapi mungkin pengaruh yang kurang sehat uh pasal lah jiwa sakit sikit..
    kalau sudi leh la berukhwah..anda juga yang kata kita sesama muslim..

    selamat menghadapi xm semua..sabtu nhe ada xm persatuan pelajar..doakan ye..untuk semua juga..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: