Sarfa Mohon Maaf

blogger pembela negaraBangi 31 Okt- Sarfarzimal sekali lagi didalam blognya memohon maaf jika tersalah faham berkenaan artikel yang telah dikeluarkan oleh baru-baru ini. Beliau menyatakan tulisan itu bukan dari beliau sendiri tetapi diambil dari laman blog orang lain. Tindakannya itu telah mengundang pelbagai komentar.

sarfa pmukmArtikel tersebut adalah dari blog Panglima Perang Siber, blog tersebut diberi jawatan sebagai YDP(Yang Dipertua)  BPN (blogger Pembela Negara) dan Sarfa merupakan salah seorang daripada Blogger Pembela Negara tersebut, blogger-blogger ini  bersatu dibawah satu payung .

Sebelum ini Sarfarizmal telah mengeluarkan artikel yang menghina Mursyidul Am PAS, dengan memberikan pelbagai hujah menyatakan Nik Aziz tidak layak digelar Tok Guru dan perlu disingkirkan. Artikel tersebut bukanlah dari beliau tetapi diambil dan di war-warkan diblognya agar semua orang dapat menilai sendiri. -END

67 Responses

  1. bacalah blog ini dengan tenang….
    anda akan mendapat jawapannya

  2. Ini dalam blog ini saya rasa saudara sarfa rujuk…
    rakan2 baca dengan tenang ya,,
    http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/10/edisi-lengkap-15-dalil-nik-aziz-tidak.html

  3. Saya telah baca blog ini..
    http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/10/edisi-lengkap-15-dalil-nik-aziz-tidak.html

    mungkin sarfa mengajak kita berfikir…

  4. Saudara Sarfa, sebelum sebarkan sesuatu brita 2, selidik la dulu btol ke tak brita 2.. lagi satu, fikir dulu baik buruk tindakan yang akan anda ambil.. bukan main membabi buta je.. Act as a true leader not a true follower

  5. mari kawan-kawan tengok blog ini,,,,

    http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/10/edisi-lengkap-15-dalil-nik-aziz-tidak.html

    sian sarfa,,, emmm, dia cuba copy ja dari blog ni, ni kumpulan nama dia Blogger Pembela Negara, sarfa adalah salah seorang ja dr Blogger ni, dia br ja join,,, jgn salahkan dia.. copy ja bukan dia buat lagi

    • nhe mesti copy sambil minum kopi kan..patut le nye..
      kalau buat lagi siap le..
      _Blogger Pembela Islam_

      ~JIHADMALAYATEAM~

  6. salam perpaduan semua. saya ni bukan menyebelahi mane2 pihak tapi pada pendapat saya isu tak payah la dibesar2 kan. kenapa nak memperbesarkan isu seperti ini. itu hak dia nak bersuara. kenapa kalau budak 2 gm yang pro pas tu boleh kutuk ahli politik kat luar tapi safar x boleh. biasa la bagi mereka semuanya yang berkaitan dengan ketua agung mereka betul. tidak pernah ada salah sedangkan dia maknusia juga. ada nafsu . jadi renung2 la. pastu bagi pihak nadiukm x payah la nak memperbesarkan isu sebegini. banyak isu lain yang boleh diperjuangkan dalan blog anda ni. masalah mahasiswa banyak lagi yang boleh diketengahkan. takan anda nak menjadi akhbar diluar yang mementingkan cerita yang sensasi daripada masalah masyarat. jadi anda fikirkan. saya ni manusia yang lemah lagi hina dan tak de manusia selain kekasih allah yang sempurna.

  7. BAGUSLAH KLU KO SEDAR KO TU SIAPA. INGAT SARFA,LEN KALI PIKIR DULU NK SIARKAN APA2 ARTIKEL. KO BUKAN TAK ADA OTAK SARFA, SEMOGA INI AKAN MEMBERI PENGAJARAN UNTUK KO DAN ORG LEN. JGN MENGHINA ULAMA DAN AGAMA.

  8. Assalamualaikum…..saya budak keris mas mmg kecewa dgn apa yg telah dilakukan oleh sarfa yg merupakan t.presiden pmukm….dan saudara sarfa jugak org keris mas….jd saudara sarfa….bila buat statement jgn pk utk kepentingan diri dan politik umno je…..sy tahu sarfa mmg bergiat aktif dgn umno….dah banyak kali nampak….ada terdengar perbualan dia…..so disini bila saudara sarfa buat camtu,seluruh warga keris mas terkena tempiasnya…..jd jangan la buat camtu lg…rajin2 la turun surau keris mas tu…ajak jak sa kerohanian tu turun….nm je jaksa,surau jarang sgt turun..main futsal lak slalu kat luar…….ko pun same sarfa…..sibuk je memanjang….org suruh ngaji..bukan nak berpolitik…kalau kat budak gm ko tahu lak cakap suruh ngaji bukan nak berpolitik…..ko buat solat ni mcm perintah manusia lak…ko ska ko buat…ko xska ko xpayah solat….kpd jaksa kerohanian keris mas,turun la surau tiap kali solat jemaah….ko tu dah la fpi…..fakulti pengajian islam lak tu….ko ajak la sume jak sa2 keris mas yg beragama islam tu turun surau solat…..korang waktu mmp cakap je lbt….surau xpenah turun…..

    • Tuntutan berjemaah pada solat 5 waktu yang selain daripada solat fardhu Jumaat, pada pendapat yang masyhur dan paling sohih menurut Imam an-Nawawi adalah tuntutan fardhu kifayah yang diwajibkan bagi orang-orang lelaki yang berakal, baligh, bermukim, mempunyai pakaian menutup aurat dan tidak mempunyai apa-apa keuzuran syarie.

      kepada JAKSA terutama yok imarahkan surau..Bagi muslimat..yok solat di awal waktu..
      _pesan pada diri_

    • salaaammm..wehh kalo rajin ngat trun surau 2 ajak2 laaa aku sama nah..aku mmg malas..syaitan byk sgt kat bilik..(tapi xla slhkn syaitan 2 sgt)..rsa nak knal2 gak ngan org yg komen neh..tringin sgt2..aku ulang aaa skli ag ea..dtg blik aku..knal2kanlah dri laaa ea..pasni kta trun surau sama2 ea..kalo nak maen ftsal sama pk ok gak..jom jaaa xda hlangan pon..jom9..lgpon sukan 2 baek gak kan..hdop kita ni jgn jadi pngcut k..jgn jd pnakot..Rasulullah xaja suruh tego blakang kan..smoga ko jd yg trbaek aku doakan..lulus dgn cmerlang lam exam n bhgia dunia n akhirat..aaamiiinn..

      • _kerana aku seorang wanita_

        yang lain ajak la beliau ~

      • haaaishh..ni apsal dok gado2 plak ni..xda guna laaaa..aaaa la ni xyah slahkan org laen aaa ea kwn2..kta prbetulkan diri kita k..sama2 kita bermujahadah..buat yg trbaek utk diri kita n org laen..aku cma nk tego org yg 1st 2..BDK KKM..dtglaaa jmpa aku neh..kita ckp baek2 k..xda hal aaahh.dtg jaa blik aku..blok 8..aras 3..bilik 321..tego aku apa yg ptot k..xyah aaa maen tego2 dlm blog niii k..yaaa..mmg aku slah ka apa..tp jgnlaaa dok buka aib org rata2 k..cari jln yg trbaik..Al-Quran aja kita tego dgn prbuatan..kalo xmmpu tego ngan lisan..kalo xmmpu jgak tego laaa ngan hati..sbubnya cara 2 mampu jaga aib org dr n utk kbaikan brsama kalo kita xikot al-Quran..kita nk ikot apa lg kan..smoga kita smua dpt yg trbaek ddunia dan akhirat..wassalam..

    • sape ek yg ckp lebat nih..msti ko ghajin gile trun suaw kn..bgs tol ko..pttla ayat ko elok je..sopan santun…ko nk ktuk2 owg tu dri ko sgt perfect ke??nk tego owg bia dpn2 weh..pngecot kee????kompen ko jntan kn???ak pmpaun..so ade mslh??ak brani je tego ko…cm da bgs..hangin tol la ak ngn ko..seb bek ak x knl ko..klo x da lame ak ludah ko..ayat cm siot!!! cm tu ke rasul ajk wat dakwah???ajk owg wat kbaikan???pk la weh..nme da dok ukm..ko x layak dok keris mas..mngotorkn tmpat jew…

      • woih berok!!!!!!!! ko nih pompuan keparat songsang akal ke???
        name jek pompuan……..ayat mcm tongkang senget!!!!!!!!
        ckp org konon…suh tegor dpn2…..abis ko tuh hape, x nk plak tegor dpn2?????
        sengal gile!!!!!!!!! ko tuh yg pengecot!!!!!!!!ckp org……

        pengumuman cket……muslimah yg kat ats nih patot kite boikot……keparat….x layak dijadikan bini……….

        kalu ko brani nk ludah org….meh cni aku ludah ko dulu ngan kahak pekat aku!!!!!!!!!!!!! ade beran??????

        hah…..ni bukan kes aku sokong sape2….apatah lagi si sarfa tuh……tp ak rase mcm nk ting tong je minah badigol nih…….
        tuihh!! hah… nk kuar dh kahak pekat haku nih………
        nak rase ke???????
        ko jgn tanye aku la kenapa aku berbahasa kasar ngan ko nih……sume nye disebabkn ko…….ko nk men kasar, ak lagi blh men kasar….

        nasib ak x kenal ko…..kalu ak kenal skang gak aku “tuuuuutttttt” ko!!!!!!! awas yah!!!!!

      • sabar3….

        saudari duk kkm kah?

        saya uo..

      • jaksa kerohanian kkm..

        sabar3…

    • haha….x takot p0n ngn ugutan ko..nyampah adela…ko ni 1st year ek..kuang aja ek ko…nk boikot..boikot la..laki cm ko p0n nmpk sgt barannye,,,,jd adek angkt pon ak xnk..kakaka…bek ko g smbhyg hajat..mtk ALLAH tnjukkn yg ko btol ke x…br nk ckp owg…haishhhh..hampeh2..katenye salu trun suaw..mrh owg len x trun…tp otak singkt..bkn nk mngate la..cube cermin dri dlu naaa???ok x bhse ak rini..mood bek..haha

      • hek elleh minah ni…….
        sape la insan malang yg nk jd akak angkat ko tuh………..
        x malu……aku x boleh bygkan kalu seseorg yg bergelar wanita yg mahu meludah org lain……mcm x de peribadi……..
        malang……..malang……….
        bukan wanita kot…….tp songsang…..
        sape la yg nk ngan ko ek?????
        kecian nye….seb bek org x kenai ko sape……..

    • lg satu bdk keris mas yg bajet bgs…kahak ko pekat???ahaks..nmpk sgt x gosok gg..da la..ak mls ar lyn mnde2 mngarut nih..nyampah n buang mse…bek ak kms blik…kakaka…chow~~~

    • weh bdk keris mas yg alim lg baek…ak cume tegor kt cni…care ko ajk owg p suaw tu slh..ak maki2 ko tu coz ak ase ko da melampau..klo ko nk sgt ajk jksa kerohanian tu trun suaw..ko g blik die..ajk leklok..tnye die ke asal x tron…uzur ke.hape ke..yg ko post kt blog mngate2 owg tu bgs sgt ke??pk la weh…da msok u ni..ilmu bkn x de..jd owg yg berilmu..berilmu dgn agame sepatutnye mmpertontonkn dari segi perbuatan menurut yg disarankn agame…bkn mngutuk2 kt nadi ni…jgn jd owg yg berpengetahuan jew…ade ilmu tp x amal..ni nasehat…mybe ak lg tua dr ko…so nsihat dr akak…nk btolkn cre adek ok…

      • “ak maki2 ko tu coz ak ase ko da melampau”

        wahai muslimah “aku benci ko la”
        kalu pn ssesorg 2 dh mlampau, berhak ke kau maki die???
        ape yg kau ckp x sehaluan dgn ape yg kau buat……
        nak ckp pikir dulu….
        ayat kau pn ape kurangnye, x masuk dek akal……..
        kau kate jgn kutuk kat nadi???
        abis aku bace ayat kau kat atas ni ade je kau mngutuk …..
        bkn stakat kutuk, kau maki pon ade….aku x ckp, tp kau yg mngaku kan????
        pk2 lah yek…dan amalkn ilmu yg kau ade.
        jgn stakat ckp org len suh amal ilmu yg die ade, tp kau sndiri x buat…………

  9. bodohnya ko ni sarfa. kalo dah terlanjur tu, x de masalah sebenarnya. Tp bila ko tarik balik, ia menampakkan kebodohan dan kekurangan ko dalam politik. isy3….x cukup lg ke si rosmahayu tu ajar. Ko blaja la pada die elok2. die pakar sikit bab2 politik ni, sebab die la zaman gemilang kita TSB aspirasi kat burhan dulu. So, please la sarfa…jgn tunjuk bodo mcm ni…

  10. salam.. 2 la si sarfa 2 wat kontroversi lak.. aku x nak la jage tepi kaen org. tapi bg aku, tok seorang mahasiswa mcm die, x sampai tahap lg tok mengutuk seorg ulama’ walaupn copy and paste ja. bukankah kite perlu crik bukti dulu baru boley sebar.. perkara yg melibatkan Islam jgn dibuat main.. takut tanpa kite sedar aqidah ntah ke mana.. same2 Istigfar dan mengucap syahadah semula.. wallahua’lam~

  11. diharap agar saudara safarizmal md saad dapat mengambil pengajaran dan memperbetulkan keadaan..

  12. RALAT

    diharap agar saudara SARFARIZMAL MD SAAD..

  13. adeq, ko ni memang kecoh, xyah la nk bg nasihat kt sarfa, ko perbetulkan diri ko tu dulu.. ni pandai nk komen org, blah la wei.. ko bdk UO ker..

    • ye saya budak UO..tapi itu x penting..
      aku bukanlah duta UO..kerana x ada apa yang nak dibanggakan..

      _cukup Allah bagiku_

    • poyo0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ko tuh yg kecoooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      peyibok!!!!!!!!!!!aku tumis mulot jd sumbing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ayat aku kat atas ni ditujukan khas buat duta borhan eh…….
      jgn salah sangka…….

      • hehe..
        duta rejoice..
        hampir tersalah sangka..
        maaf..
        jangan tumis mulut beliau..pedas t..hehe..

  14. Ko ape hal duta burhan??salah ke adeq nak bagi nasihat??dah tanggugjawab kita org islam menasihati antara satu sama lain..ke ko bkan org islam????ooo..xpe2..

  15. x pe..sunnah orang berjuang..Biarkan dy..eh mana boleh biar..yok sama bimbing membimbing..nasihat menasihati..in d right way..in the best path..

    buat duta burhan..mahu berkenalankah?InshaAllah jika ukhwah keana Allah saya suka malah rela..jika anda seorang wanita lah..mungkin awak boleh tolong perbetulkan diri saya nhe..banyak lagi kekurangan..tolong topup kan ye duta burhan..

    _macam nhe la kawan_

  16. sarfa, u failed as a leader..kau kena belajar banyak lagi..

  17. pertama, artikel tu dah tersiar.. walaupun telah dtarik balik, tapi hanya artikel yang ditarik…. keterangan yang mengelirukan tersebut gagal diperjelaskan..

    Kedua, T.Pres PMUKM, bukanlah jawatan main2. Kepala no 2 student UKM. So kena btanggungjawab trhadap setiap statement.

    ketiga, tiada masalah untuk memberikan pandangan. Masalahnya, ianya melibatkan isu2 sensitif dan mempengaruhi ramai orang. Setiap keterangan perlu diperjelaskan sah dan batalnya.

    keempat, mahasiswa perlu bertindak profesional dan berfikir secara objektif dalam isu ini. Isunya ialah tuduhan bersifat peribadi terhadap TGNA dan tuduhan tersebut disebarkan pula oleh T. PRes PMUKM.

    Kelima, dan kesimpulan: Debat Terbuka memperjelaskan isu yang sebenar dan yang mana satu yang benar. Tanpa sebarang niat atau kecenderungan untuk menjatuhkan mana-mana pihak.

    Salam Mahasiswa!

  18. Sarfa Power!!!!

    kalo ko join debat nii…..

  19. Aku nasihatkan kat ko sarfa,kalau nak jadi pemimpin kena ada keberanian.Kau tak boleh cepat melatah..Tp nampaknya teruk kau melatah skrg ni smpai semua orang ketawa berdekah-dekah..Ingat sarfa kau tu pemimpin pelajar bukannya badut sarkas nak bagi org ketawa..

  20. Ketika menyampaikan ceramahnya dalam sebuah ceramah Pakatan Rakyat, Elizabeth Wong melahirkan rasa terharu di atas nasihat Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika beliau berdepan dengan peristiwa mengaibkan peribadinya baru-baru ini. “Nasihat Tuan Guru membuatkan saya merasa tenang menghadapi segala dugaan dan cabaran. Tuan Guru adalah the best and the great. “Saya akan ingatkan nasihat Tuan Guru selama-lamanya. Benar kata Tuan Guru, sabar itu separuh daripada iman. Saya terima hakikat itu dengan penuh keyakinan,” ujarnya.

  21. poyo la ko adeq, mlut longkang gak kdang2, @ pn mmg dak longkang

  22. kalau kita nak maki2 antara satu sama lain.. tolonh jangan guna title “islam”
    tu bukan caranya…
    adeq?? liberal student?? “aku benci ko la”” ???
    dll insan yang turut terlibat sacara langsung dan tak langsung…. salam mahasiswa..tata

    • terima kasih..

      saya sayang anda..

    • x pyh sibok la ko,doktor konon…….ak knl je ko sape….
      x yah nk ckp mcm tuh…..
      ayat ko komen slame ni pn serupa n same jek….ak perati je slame nih, siap sebot name tok guru lagi tuh……
      papehal pn…satu je ak nk ckp….
      senang2 x yah tuju salah ape2 kat org len…..
      komen je pasal pndapat sndiri…….
      x de yg dahsyat pn ayat si adeq tuh….
      kalu nk tego, tego ayat dak2 yg mencarut tuh…lagiiiiii baikkkkk
      sekian wassalam………..

      • sifu tongga..terharunya..

        oh ya saya lupa nak tanya kepada doktor cinta ilahi..boleh x tolong copy n paste komen saya yang dianggap memaki dan menghamun serta menghambat mana2 insan..letak dalam komen nhe..manalah tahu saya terlepas pandang..

        x pun saya anggap ianya bukanlah cacian..jadi moga saya tahu mana yang celuparnya saya..

        terima kasih sudi menasihati..

    • doktor???
      anda membenci saudara sesama muslim???
      baik ke 2??
      renung2 kan………hehe
      sekadar teguran……..

  23. buat zunnur..

    terima kasih..

  24. adeq n sifu tongga… sy tak benci sesama muslim ye…

    wah kamu leh jd penolong abang naz terjah…hehehe

    mesti korang salah paham ni…
    ayat “”aku benci ko la..””
    tu adalah title org yang bg komen maaa…
    bukan sy benci korang…
    sy syg anda….
    ( kita kawan kan..kita kawan kan..)
    sila lagukan ia seperti perang dectar…hehe

    kalau taknak sila tarannumkan mengikut taranum bayyati..hijjaz dan nahwan dan juga mengikut riwayat susi…

    renung2kan dan selamat beramal!

    (^_*)

    • anda wahai doktor cinta ilahi..

      soalan saya masih tidak terjawab..
      dan saya masih menunggu..
      untuk dilakukan perbaikan..
      terimas ~

    • eh eh…
      ade pulak ke istilah “ayat org yg bagi komen” ???…..
      lawak pn ade……
      rase2 nye ayat mcm 2 namanye “ayat penyata”…….
      x de lgsung pn qarinah yg mnunjukkan ayat 2 “ayat title”…

      kalau nk komen just bg pndgn, teguran n so on…
      x boleh la nk ckp benci2 kat org len….
      benci 2 kn satu kata ‘sifat’……

      hehe…ini hanyalah “komen” ku

  25. sifu tongga sila rujuk apek ngan nabil ye…kamu still tak paham…ke wat2 tak paham??

    hemm, i mean ayat “” aku benci korang la””
    adalah nama orang yang bg komen… macam kamu… sifu tongga… tp makhluk tu guna nama “”aku benci korang laa””
    paham kan>>>kan…kan…
    uh..

  26. eh..
    sifu tongga jangan la nak wat pening kat sini… ntah mende2 r… seribut….
    bajet pandai….

  27. lantak la aku…….aku nk serabot ke, seribut ke.serobot ke…..
    huak…..huak……huak………
    huh……korg ape tau……aku ngan DOKTOR CINTA ILLAHI je tau hakikat sebenarnye………hua hua hua……..

  28. oh my… no komen… adeq explain it….

  29. hoi… lg menjadi sifu tunggul ni….
    doktor cinta ilahi sy tak redho kamu sekutu ngan sifu tunggul tuh!
    dia sepupu tony blair…
    haha

Leave a Reply

