Pertemuan sahabat 1Malaysia bersama Ketua Penerangan UMNO – siri 2

Bangi 3 Nov : Berkenaan dengaTSBn pertemuan antara Timb Presiden PMUKM, Sarfarizmal Saad dan urusetia Sahabat 1 Malaysia bersama Ketua Penerangan Umno di Parlimen tempoh hari,  antara yang menjadi topik perbincangan mereka pada waktu itu adalah cadangan dan tindakan yang boleh dilaksanakan untuk memantapkan TSB atau dikenali sebagai Tindakan Siswa Bersatu di kampus UKM.

Sumber Nadiukm turut memberitahu,perbincangan  mereka pada  hari itu juga bersekitar tentang kebajikan pelajar dan  isu   kepentingan mahasiswa  Melayu di UKM serta saranan untuk TSB supaya berusaha menguasai PMUKM pada sesi pilihanraya akan datang.

Tindakan Siswa Bersatu adalah di antara front politik di kampus UKM yang memperjuangkan hak mahasiswa melayu keseluruhannya di kampus dan pada masa kini ianya diterajui oleh Timb Presiden PMUKM itu sendiri iaitu Saudara Sarfarizmal Saad yang baru-baru ini telah dicabar oleh saudara Farid bin Hamlud(http://kacapermata.blogspot.com)  untuk berdebat dengannya berkaitan dengan artikel `Nik Aziz tidak layak digelar Mursyidul Am Pas` yang dikeluarkan di dalam blog  beliau tempoh hari.-END

Advertisements

15 Responses

  1. Wahai bdk2 TSB (Tindakan ‘Student’ Bermasalah)..Baliklah..Mahasiswa kini suma bijak2,xkan tertipu dgn tipu muslihat korang..Kami mahasiswa/i UKM menyokong kepimpinan GMUKM..

  2. btul jgk ye..yg prgi jmpa ahmad maslan,smuanya melayu,klu kata bncg satu malaysia,mesti bawa kaum lain..mesti ini agenda tsb..tolonglah aspirasi(tsb),jangan ada pgaruh politik luar dlm kampus ni..

  3. sokongan padu utk kata2 musfir & cerderawasih zaaba..
    sy adalah seorng pljr tahun1..dr p’amatan..aspirasi hny hebat dgn cable2 politik “aspirasi” itu sendiri..sy dan rakan2 thn 1 akn ttp mnyokong GMUKM kerana kekuatan yg d’pamerkn dr awl dn mereka tlh mula b’kempen..ttg tok guru,kpd sarfa,anda umpama bdk “hingusan” utk mempertikaikn kredibiliti tok guru..tiada fakta dan hujah ilmiah dr artikel yg anda paparkn dlm blog anda..tok guru tlh memimpin kelantan b’puluh2 tahun,anda masih m’iyakn aktikel ‘bodoh” ttg tok guru lg..!!

    -pelajar thn 1 yg sedang memerhati-

  4. lalalala…

  5. menyokong setiap yg membawa ke jalan Allah dan kebenaran tanpa diselindungkan walaupun sebesar zarah…insyaAllah…

  6. kenapa Sarfa seolah2 yg mengerakkan PMUKM?..
    cam dia lebih berkuasa drpd nasir.. kenapa Nasir x pergi skali tuk bawa agenda kebajikan pelajar,, bukan dia bos Sarfa atau sebaliknya?..
    atau ada dua puak dlm Aspirasi (TSB vs Aspirasi)?
    betul ke UMNO lebih dominan daripada KPT dlm membawa kebajikan pelajar? Atau KPT x mampu kebajikan pelajar tepaksa minta tolong UMNO?
    atau Aspirasi sekadar memperjuangkan agenda Melayu semata (dgn kata lain UMNO)?

    (mohon penjelasan.. kerana sya bdk baru belajar)

    • ahha!!

      betul2..dah lama bermain dalam kapla sebenarnya..
      presiden PMUKM..tapi kenapa selalu lihat saudara sarfa sahaja??

      ada sesiapa leh bantu..bantu membantu amalan mulia..

  7. mungkin sbb En.Nasir telah grade dengan jayanya pada sem ini…atau mungkin ada pandangan lain???

  8. beselah prk nk dekat agknye…so saja lah tunjuk kewibawaannya…

  9. Sarfa ni org yg gilakan kuasa?..Sdra. Nasir,adakah anda sebagai Presiden PMUKM tahu akan pertemuan ini??..atau sarfa tidak memaklumkan kpda anda kerana ingin menunjukkan siapa lg power antara dia dan anda?..Tolongler teman konpius ni..

  10. anak itik tokwi mandi dalam kolam….
    sakit ape tok wi sakit sendi tulang………
    sarfa sakit ape?sakit tulang belulang…..
    kalu x nk sakit tulang jgn jmpe ktua pnerangan…..

    hahaha….mgarut je aku kan……

  11. nasir tgh Latihan industri laaaaaaaa….~It is better to hold out hand than point out finger~

  12. assalamualaikum…yang mengejek orang ni….tak baik wat cm tu…sukakah kamu makan daging saudara mu sendiri….memang pemimpin yg buruk boleh di kutuk tapi di saluran yg btul bkn cm ni…salam kasih sayang…

  13. oh..haa kan bagus dimaklumkan..x adalah t berprasangka..

    saudara nasir gud luck!!

  14. semangat keagamaan yg tinggi tu penting dalam menentukan kekuatan sesuatu ummah…. tp pada pandangan aku, semangat fanatik yg ditunjukkan bukan pada agama tapi lebih pada parti politik. itu tak wajar sbb bleh berlaku pepecahan dalam agama. memalukan penganut agama itu sendiri. pkrkan ah…. lagi pun korang dah besr. jangan ikut nafsu. kalau btul nak ajak kearah kebaikan, gunakan cara yg pesuruh dah tetapkan. aku bersyarah secara terbuka….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: