Kursus BTN untuk pelajar Fakulti Pengajian Islam

biro-tatanegaraBangi 10 Nov – Biro Tatanegara (BTN) dengan kerjasama Fakulti Pengajian Islam akan menganjurkan satu kursus ketatanegaraan kepada pelajar Fakulti Pengajian Islam khususnya pelajar tahun satu yang akan berlangsung pada 14-18 November 2009 di Kem Savanah Hill,Johor dan di Melaka.

Program seumpama ini diadakan adalah bertujuan untuk memberikan kesedaran dan pengetahuan kepada pelajar UKM khususnya pelajar FPI tentang perkara-perkara yang berkaitan tentang sejarah kemerdekaan Malaysia. Selain itu, di dalam program ini juga, akan didedahkan tentang perjuangan nasionalisme yang terdahulu dalam menentang penjajah dan konsep ketuanan Melayu.

Menurut Muhamad, pelajar tahun 2 Fakulti Pengajian Islam, ketika beliau pergi ke Kem Biro Tatanegara pada tahun lalu , beliau telah banyak didedahkan dengan pelbagai maklumat yang tidak terdapat di dalam bilik kuliah seperti contoh perancangan jahat pihak pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia, pengorbanan dan jasa pemimpin yang hebat pada masa kini seperti Tun Dr Mahathir, Dato Seri Najib dan sebagainya. 

NadiUKM juga sempat menemubual Nurul, pelajar tahun satu Fakulti Pengajian Islam dan bertanyakan berkenaan kem ini dan respon beliau “ saya tak sabar nak pergi BTN sebab ada seorang senior kolej saya cakap,program ini sangat bagus.Kita akan ada semangat kenegaraan,dan lagi penting,banyak maklumat-maklumat rahsia yang akan diketahui semasa di kem itu nanti,saya tak sabar nak tahu.”

Biro Tatanegara adalah merupakan satu cawangan yang terletak di bawah kuasa Jabatan Perdana Menteri dan berperanan untuk memberikan penerangan dan pendedahan kepada masyarakat akan perjuangan kerajaan khususnya UMNO dan Barisan Nasional di dalam menentang penjajah,menjaga kebajikan rakyat dan sebagainya.-End

Advertisements

26 Responses

  1. TOLONG JELASKAN KAT SAYA KENAPA PELAJAR FPI YANG KENE JE,,,,TOLONG…….
    UH!

  2. emm yelah kot..td baru tgk bicara siswa…hish ad ke si sarfa bg pendpat ntah pape ntah pas2 tergagap pulak2….kene soal gn Dr fazly …hish sungguh memalukan pelajar ukm bg pendpat ntah pape ntah kejap die cakap ye kejap die ckp x..apa lah nk jd c sarfa nih…sepakat bubar pmukm nekkan GMUKM…hhihhi

  3. btul ke di johor dan mlaka???

  4. BTN-talian hayat umno!

  5. sebab kedekanan fpi je yg nk wat, fak lain xnk wat xkn nk pkse

  6. salam,
    ni non-partisan ke tak laporan nih.
    laporan2 len pon kadang2 sensasi je lebat..
    nak tau psl btn, ko pegi le sendiri n tanye org2 btn sndri gak.

    nak tau nape fpi yang buat,yg lain tak buat, pegi le tanye sikit kat kedekanan fpi .n tanye le org yang betul boleh bg jwpn. jgn men petik je sape2 staff.

    sbg nak jadi media penyampai,
    kena la non partisan ngan carik maklumat straight dr sumber skali.

    kalau tak, sensasi je lah.politik teros.
    len la kalo nadi ukm ni x non partisan. get what i mean?

    k salam.slamat bcuti.
    nadi ukm cuti gak ke?

    • kpada keme,sy rasa apa yg dilaporkan oleh nadi ni,mmg btul.sbb saya dh pergi thun lepas anjuran fpi.smua dia cerita ttg umno.pastu dia crita ttg anwar ibrahim pengkhianat,hadi awang boneka yahudi.smua geng pakatan rakyat la yang jahat.itu mmg terbukti.klu awk tak percaya,awk pergila.

      sekdar perkongsian..

  7. ye ke?kem tatanegara ke cmtue..klo nk cter kburukn org len,tukar jela nma tue..

  8. btul3 insan kebingungan…bdk2 fpi kne kuatkan imanle pg sne..kn nlai btul2 yg mn btl dan yg mn slah..

  9. salam…kem tu dekat je ngan rumah saya…kalau tak nak g sana jom datang rumah saya….

  10. bagos tol publisiti nadiukm ni..tulis website die kt sume whiteboard bilik tutor fssk pkai permanent marker..korg rase itu vandalisme ke x?

  11. eh! knp btn jd cmtu lak? stju ngan insan kebingungan, tukar je la nm tu…

    xperlu la smpy cmtu…umur bukan penghalang utk kitorg memikirkan + & – …

  12. Betulke BTN wat camtu?..sy rasa kena check ni,sy nak join boleh tak utk pastikn apa yg dicakapkan tu betul?..Tp sy bukan dari fakulti Islam..Camner,boleh tolong saya??..

  13. ada 3 tmpat kat sepang, nilai negeri 9, dan kuala lumpur…hahah

  14. pergi lah tanya sape2 pun bdk fpi yg dah pegi kem tu. mmg confirm die duk cramoh ke bdk2 utk bgtau mmg jahatnya pakatan rakyat. tapi kadang2 kecian jgk tgk set2 pgrusan btn ni, kononnya nk dakwah ke bdk PENGAJIAN ISLAM, tpi die pulok yg kne dakwah ke bdk2 tu… silap org la…

  15. alah… korang ni ske dengar khabar angin ah… aku dah gi btn ah… memng ah ade cite tentang umno sbb umno ni untuk orang melayu… umno ditubuhkan untuk kemerdekaan… sbb tu ada umno…. jngan dengar ah cakap2 kosong… jangan jadi tong yang kuat bergendang tapi dalam kosong… tu ah keadaan siswa siswi skang…. bukan suma tapi segelintir… tau nak bangkang je… tapi nanti gan muka tak malu amik duit jpa, mara and biasiswa kerajaan lain… aku bukan ah penyokong kerajaan tapi pencinta melayu… melayu makin layu kerana melayu…

  16. slm…eh sarfa msuk bicara siswa ke??spe ade video nye??i tgk dlm youtube xde..nk tgk gak cmne idea sarfa ni…cmne cre die bg pndpt n mengulas…..u tgk kat tv ke `risau`???
    risau….kalau ade videonye download la bg bbdk ukm tgk k…

  17. aah sy tgk tv1 bicare siswa…emm xtaulah ad vedio ke x..emm nnti ad kot kt yutube…tp sesiapa yg tgk pasti rasa malu nk mngaku budk ukm…huhuhu 2 lah sebelum berdepan dgn situasi begitu perlu ad persiapan yg secukupnya…owg xkn pndg dgn idea yg acuh x acuh…BERSATU BERUBAH!!!! mantapkan minda…

  18. bagus kursus btn.. ianya membuka minda kite yg pergi.. same2 la pk baik buruknyer,,

  19. entah sape tah…, ..

    Ianya bukan khabar angin… ianya adalah kenyataan… kursus BTN ni ialah untuk brainwash orang untuk sokong UMNO yang hampir karam… dan menakutkan orang dengan parti yang berlainan dari BN….

    Kenapa FPI???? sebab bila ada label “pengajian Islam” tu… mereka mereka diatas tu takut graduan graduan FPI ni condong kearah PAS.. sebab tu lah kursus BTN ni aktif kat FPI ni… it’s a simple logic….

    Kursus BTN ialah penghancur konsep 1Malaysia….

  20. Kenapa pelajar Pengajian Islam takut ke Kursus BTN. Di sinilah forum untuk berhujjah secara rasional. Tunjukkan kehebatan anda berhujjah secara akademik dan tidak menjadi sesetengah ustaz yang sampai pencen pun masih tidak faham-faham.Tetapi dalam bab naik pangkat isi borang lebih dahulu dari orang lain. Kita kenal semua pemimpin pembangkang dari dulu hingga sekarang.

  21. yup…mmg btol..brainwash…

    x kesah la kn kalu dorg nk majukn org melayu ke, nk suh org melayu bersatu padu ke hape…
    yg musykilnye pnceramah2 BTN 2 suke ngat becerita kburukan parti2 lain, bukak aib sana sini, dh mcm bekempen dh ak tgok….

    hape2 pn…dak2 fkulti islm ni blh pk ngan matang. kutip la yg mane baik…

    1 lg jgn la jd mcm sorg akak fasi pkai baju ketat yg terlajak emosional keluar sore kuat2 dgn over confidentnye meluahkn rase hati tp upe2 nye hujah yg die ckpkn 2 x cukup kuat…alahai…wat letih je mnjerit….smpai lupe aurat suare…
    kesian…tergagap2 kene bidas ngan student sndri,las2 diam x mmpu berkata2…maluuu woi…..
    (alkisah berlaku di kem BTN nilai ngri 9)

    sama2 ambil iktibar……

  22. sengal,sengal,sengal…

    brainwash mahasiswa?

    hebat…guna teknologi makhluk asing ke???

    mahasiswa jangan cepat melatah…

    if so program ni untuk pengaruh orang,so what???

    sebagai mahasiswa kita jangan takut…

    kalau rasa ada yang tak kena, suarakan!!!

    jangan kita hebat berhujah di laman sesawang tapi bila berhadapan dengan yang sepatutnya kita jadi ga-ga-gap.

    kalau betul kita ni mahasiswa,

    maka kita punya daya intelek untuk menentukan mana yang betul, mana yang salah.

    takkan la sebab seminggu ikut program, terus kena brainwash???

    lain la kalau diorang guna teknologi makhluk asing macam dalam filem tu.

    hahaha.

    aku tak berpihak pada mana-mana pihak.

    sekadar nak ingatkan,

    yang baik,

    kita ambil dan jadikan teladan…

    yang buruk,

    kita buang, pijak dan kasi binatang liar makan.

    hahaha!!!

    mahasiswa takut dengan program dan ceramah orang?

    jangan jadi mahasiswa la kalau macam tu!!!

    “sengal”

  23. oi.. oi.. berpesta korang yek dlm ni.. huhuhu..
    ape la.. ckp x serupa bikin.. bukan main lagk menghentam! amboi.. ini kalo bersuara, pecah skrin laptop aku.. huhuhu..
    aku setuju ngan entah sape tah…
    bangkang2 korang, biasiswa dr kerajaan.. pinjaman ptptn, jpa dan lain2 tu korang bedal jek sume.. x ke korang rase cam poyo.. hehehe.
    eh! ape kate, sape2 yg pakat2 menentang ni.. korang x yah la buat pinjaman atau mohon biasiswa dari kerajaan.. terpulang la korang dpt dr mane.. pinjaman dr pembangkang ke.. ape ke.. janji x berkaitan ngan kerajaan.. mane tau, mungkin ramai yg x nak buat pinjaman atau mohon biasiswa ngan kerajaan dianggap boikot seterusnye pihak pembangkang boleh take over..! hah!! best kan cadangan tu?? aku ni x tergolong la coz aku mmg x buat mane2 pinjaman atau mohon biasiswa. bukan meninggi diri. tp, aku pelik la.. agak terlalu poyo pd mereka yg kutuk2, tp still pakai khidmat kerajaan.. eii.. ntah pape ntah korang ni. malu jek! ok ea.. aku bukan nak kutuk2 korang poyo.. tp, x ke korang rase relevan.. kan? kan? sbagai anak bangsa melayu yg seringkali orang anggap meLAYU, buka minda luas2. cukup la bfikir dalam kotak jek.. dah tiba masa.. aku x nak anak cucu aku hidup dlm suasana yg x aman pd mase akan dtg. aku nak anak cucu aku hidup seperti zaman makbapak aku di mana ketika itu tiada situasi politik seteruk begini.. ok x?
    – aku, anak melayu yang mempertahankan bangsa melayu. korang??

  24. tak yah masuk ukm la kalau cam tu (universiti yg disediakan kerajaan)

    duit kerajaan>>cukai rakyat>>duit kerajaan..
    tu sume pusingan jugak..rakyat dpt duit dari apa yg kerajaan bg, kalau tak de keje, xde peluang xleh dpt gak duit tu..pikir2kan la…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: