GMUKM adakan sambutan

Bangi -3 Januari, bahang pilihanraya kampus telah mula dirasai, kehadiran sebahagian penyokong GMUKM di pintu masuk utama UKM menanti kepulangan bakal-bakal calon yang telah menghadiri kursus Kepimpinan Bakal Calon memberikan isyarat yang jelas, kebersediaan mereka menghadapi pilihanraya pada kali ini.Perkara ini dapat dilihat di blog mereka.

Sambutan juga turut diadakan di Pusanika,dengan ucapan dari wakil GMUKM, juga kelihatan bendara GMUKM dibawa berarak sekitar UKM pada petang berkenaan.

Seorang pelajar tahun 1 ketika ditemui yang melihat keadaan pada ketika itu “saya pelik juga dengan GMUKM ni, tiba-tiba adakan sambutan pula, bukannya menang pilihanraya lagi, ni baru balik bengkel calon ja baru” jelasnya yang turut serta dalam bengkel berkenaan.

Manakala seorang pelajar dari fakulti Sains dan Teknologi pula “saya tengok GMUKM memang semangat, walaupun mereka tak pernah menang sebelum ni, Aspirasi pula tak der pula yang datang sambut, mungkin cara berbeza rasanya” ujarnya.

Kursus Kepimpinan ini telah diadakan selama 3 hari 2 malam di salah sebuah resort di Melaka. Kehadiran bagi kursus ini dianggarkan seramai 160 peserta.

Advertisements

7 Responses

  1. gud job gm… gud job..

  2. emm ni lah namanya kebajikan GMUKM mahsiswa yng bukn calang2 orang..sentiasa mnymbut kedatangn merka dgn hati terbuka malah mengharapkan ketelusan dalm PRK..bukn PENIPUAN sperti sebelum ini yang dilakukan oleh ASPIRASI…pergi dgn hanya di paksa dan di bayar dgn UGUTAN..apalah nk jadi seperti lembu di cucuk hidung…ikut saje…

  3. gmukm membuktikan..Alhamdulillah..saya yang bukan calon nhe pon terharu melihat sambutan yang diberikan..mesti kejayaan belum pasti untuk sesiapa tp semangat kepercayaan yang tinggi pada calon dan mahasiswa sendiri sudah cukup mengharukan saya..

    kita adalah mahasiswa..kita bukan robot yang perlu mengikut sistem semata..ayuh bersama kita berikan sokongan padu kepada Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia..

    “cintailah varsiti kita”..

    dari mahasiswa untuk mahasiswa ~

  4. hahahahah….sifu tongga kembali lagi…..
    mls aku nk komen2 nih….

    anak itek tok wi mandi dalam kolam
    sakit apa tokwi sakit H1N one….
    bla bla bla bla…….

  5. membazir duet je wat kain rentang tu..bek g derma kt masjid..

  6. anda sudah menderma?? di masjid…atau sudah ke masjid?? untuk menderma…

    masjid ada perutukkan nya dari Pusat Islam..tp jika nak sumbang boleh juga..

    x semestinya sumbang dwet or kain rentang mahupun kain kafan..

    boleh juga sumbang suara (azan)..sumbang ilmu (tazkirah)..sumbang tenaga (memasak)..sumbang saran untuk perbaikan pun boleh juga..

    =)

  7. saya stuju dgn adeq..derma bleh dibuat dgn pelbagai cara.yg pntg hati ikhlas untk mnderma. (”,)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: