GMUKM dilabel Pro Israel

Bangi, 11Jan –  Universiti Kebangsaan Malaysia hari ini digemparkan dengan kain rentang di Kolej Kediaman Ungku Omar yang tertulis perkataan ‘GMUKM= Pro M = Pro Israel’ dan tertera dibawa tulis tersebut juga Pemfitnah=Penipu=Pengganas dan  digantung di hadapan kolej tersebut.

Kain rentang berwarna putih  digantung di hadapan pintu masuk kolej berkenaan disamping terdapat tulisan kecil “AL-BAYAN” dibawahnya’.

Menurut salah seorang pelajar yang menghuni di kolej tersebut, beliau sebelumnya berpendirian atas pagar, namun apabila tertera perkataan GMUKM ialah Pro Israel, dan ciri-ciri yang terdapat pada GMUKM seperti Pemfitnah, penipu dan pengganas, beliau bertekad untuk mengundi Aspirasi pada kali.

“Saya bertekad akan mengundi Aspirasi sebab disaat seluruh dunia mengutuk Israel atas kekejamannya,GMUKM pula menjadi tali barut kepada Israel, ini saya tidak dapat terima,”tegas beliau yang merupakan pelajar Fakulti Sains dan Teknologi.

Persoalan ditimbulkan oleh beberapa  penyokong GMUKM berkenaan tuduhan dan andaian pihak  ke atas GMUKM berkenaan isu ini.
“Adakah mereka betul-betul ada bukti atau sekadar mencetuskan provokasi murahan setelah habis idea dalam beberapa isu yang dibongkarkan oleh GMUKM?.

Selepas itu, adakah isu ini sama seperti isu Anwar Ibrahim Pro Israel seperti yang dicetuskan oleh UMNO?,” ujar seorang penyokong kuat GMUKM.

Pilihanraya kampus UKM terus panas dengan isu yang pelbagai. Bermula dengan dakwaan GMUKM  atas perancangan komplot pegawai HEP dan Aspirasi. Selain itu, penyelewengan duit PMUKM yang diterajui  Aspirasi. Pihak Aspirasi pula menggelar GMUKM sebagai “gila kuasa”, pemfitnah, penipu dan pengganas, dan perkara ini disebut melalui risalah rasmi mereka AL-BAYAN.

Perkara ini juga telah mendapat liputan daripada luar dan telah dilaporkan dalam Malaysiakini.

http://www.malaysiakini.com/news/121654

Advertisements

38 Responses

  1. pro-Israel?
    mashaAllah..nhe tuduhan yang sangat hebat rasanya..
    aku GMUKM..dan aku boikot segala produk Israel..
    suka hati je cakap..dah x ada modal?
    sungguh Allah mengetahui..

    x pe..t kita tanya depa suka hati cakap kita pro-Israel?meh kita tanya yang anti-Israel nhe..apa barang yang diboikot..

    apa kekejaman Israel terhadap bumi al-Aqsa..siapa presiden Israel kalau betul depa memang anti-Israel..

    pemikiran barat tu x diambil kira lagi..x pe..

    Saidina Umar Al-Khattab (r.a.) : “Kami adalah kaum yang dimuliakan Allah dengan Islam. Maka sekalipun kita mencari kemuliaan selain dengan apa yang Allah muliakan kepada kita, maka Allah akan menghinakan kita.”

    _bersabarlah dengan kefahaman_

  2. gmbr ni di ambil awl pg kn?aspirasikuo pun tahu psl banner ni lwt. itupun slps diberitahu….so,kami mmg xtahu menahu psl banner ni. so Aspirasi tiada kaitan dengan perkara ni
    p/s : kpd sp2 yg brkenaan, aspirasi kurang gemar buat banner macam ni, memang btul la gm ni sama apa yg dikatakan dalam banner tu… dasar gm

  3. ape bdk tu da xda otak???bodohnya dia caye bulat2 fitnah ASPIRASI atas GM….hai ASPIRASI…mna buktinya???tunjuklah kalo adaaaa…!kalo berani,lawanla depan2..jgnla fitnah belakang2..cam pengecutttt.!

  4. salam..sy ni penghuni kuo…wow…pelik kenapa digantung di kuo..n pelik jugak kenapa mesti ada org yg bijak pandai wat banner ni…gmukm??pro israel??pemfitnah??walaupun perkara ni betul, kenapa la bijak sgt penggantung dan penulis banner ni….cetek sggh akal…aspirasi rasanya bijak la dalam atur strtegi,,,maaflah ya.. klu dah jenis bangsa Israel tu memang macam tu la

  5. Kenape la nak fitnah2 benda yang x betul ni, kalau seblm aku percaya ngan aspirasi, tapi kali aku cukup kecewa…benda yang kite nak cakp biar betul, jgn nak puaskan ati je..balsn Allah sentiasa ade utk org yang sengaja buat onar ni..kali ni aku nak sokong GMUKM la..diaorg jauh lbh baik dr korang…nak hrpkan korang nak sokong demo mmperthnkn Palestin, tima kasih je..pelbagai alasn nak bg, tapi kalau bab fitnah2 ni, korang johan ek…

  6. betul2x. diorg yg duk buat konsert sana sini, mkn duit haram, x beri hak kepada yg sepatutnya, mempermainkan hukum ALLAH, x fikir plak perangai tu mcm israel. mcm2.. smoga tangan2 mereka yg menulis poster tu, yg menaikkn banner tu, even banner tu sekali pun akn menjadi saksi nnt.

  7. huhahuha..
    mengapa dan kenapa la korang nie..
    perhati dan lihat sendiri banner 2..
    orang lain yang benci kt gm yg wat la
    lps 2 tuduh lak dak aspirasi..

  8. buat banner jer???

    tak gempak la.

    apasal tak buat kat digital board dpn pintu pagar utama UKM tu skali?

    baru meletup.

    adoi…

    aku ingt kat UKM ni mahasiswa/i nya sume ada ‘minda kelas pertama’.

    rupanya macam budak2 skola rendah.

    main gantung2 banner pastu lari.

    hahahahahaha.

    sakit perut aku gelak.

    ada beberapa soalan :

    1. kenapa ada hal yg kontroversi je ada kaitan dgn UO? hari tu kes usrah la, pengetua la. ni kes banner lak. dh takde kolej lain ke yg nk glemer?

    2. bila gambar ni diambil? siapa yg ambill? mcm mana org tahu ada banner kena gantung?

    3. baru hari tu kes risalah al-bayan. skrang ada banner oleh al-bayan. ade kaitan ke kedua-dua kes ni?

    4. apa maksud pro-m?

    5. pelajar yg ditemuramah tu, korang sure ke budak UKM? bukan cleaner? bukan tukang kutip sampah? apasal bila ada banner tiba2 tuka pendirian? ayat skema gila! tak tahan beb! waakakakaka!!!

    aku tutup komen ni dengan surah an-Nisa’, ayat 58-59 yg bermaksud :

    ” sesungguhnya Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya), dan apabila kamu menjalankan hukum di antara manusia, (Allah menyuruh) kamu menghukum dengan adil. Sesungguhnya Allah dengan (suruhannya) itu memberi pengajaran yang sebaik-baiknya pada kamu. Sesungguhnya Allah sentiasa mendengar, lagi sentiasa melihat. Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulallah dan kepada “ulil-amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantahan (berselisih) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (al-Quran) dan (Sunnah) Rasul-Nya, jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahannya. ”

    fikir-fikir la beb.

    “sengal”

  9. dosa mfitnah adlh lbh bbahaya dr mbunuh.. thats oll i can say.. is dis wht we want? we r student.. not politicans or wt so ever… dont let politics manipulate ol of u to b such rubbish.. sory 4 using worst word… but take a look from many side… if we still against each other, ngara yg akn tkorban.. mak bpk antar korg tuk blajar. mdpt ijazah.. tp korg gunaknnye dgn jln yg slh… pgi bpolitik konon… politikus.. i hate politik… krn politik bgsa binasa.. krn politik jgak suami isteri sgup bcerai. ayah x mgaku anak n so on…. how shame…

    ingt bhw nenek moyag kita dhulu mgambil msa yg lma tuk mmerdekakan ngara.. n jgn krana kebodohan kita bgaduh mnyebbakn ngara musnah dlm skelip mta.. think about it… x syg kn ngara lg ke? korg nk malaysia musnah ke? korg nk merempat kat mane?

    kalo x sygkn diri sdiri pon, ingt la kluarga kat kampung… ingat kat mak dn ayah.. ingat kat adik beradik… jgn biarkn krana kgilaan politik, kita pon jd gila… jd rakus.. jd tamak… huh……

    -atas pagar lbih baik-

  10. terkesan dgn ayt si adeq yg boikot israel…mungkin si adeq sudah lupa…atau hilang ingatan…anda punya fesbuk??siapa pemiliknya???cuba2la lihat…dan cari..andai anda mmg memboikot israel..

  11. lupa lak…xdk mknanya aspirasi nk buat benda bodoh ni..xpelu la nk fitnah2 GM….buang masa…!

  12. Hmm dh kering idea ke pnyokong gmukm?? main tuduh je aspirasi wat, mntg2 de tulis al-bayan, rasenya aspirasi xbodoh sgt nk wat banner gitu, dieorg lebih pndai dlm nk atur strategi ni, AK xnk tuduh spe wat kalo slh dosa je dpt xbek tuduh2 kalo xde bukti, mane bukti aspirasi wat banner tu??? kalo sekadar al-bayan adik ak form 3 lg pndai skrg

  13. pro-Aspirasi..aku x ada fesbook la..

    kalau bab facebook nhe banyak khilafnya..walhal ustaz3 pon ada yang menggunakan facebook..

    ayuh sama3 kita kaji facebook nhe..dan apa kaitan dengan yahudi..zionis..israel..

    tahu x pe beza nya?

    kat internet banyak hang p la wat reseach sendiri oyh..tu belum kira khilaf dalam perbahasan lagi..

    _biar amal berbicara_

  14. menjawab persoalan suka suki aku la..

    1.sebab aku UO kot..huhu
    2.ntah aku tengok tyme Isyak dah hilang..
    3.kaitan atau x..ada nama bayan..tp kita x boleh assume bayan mana..kot3 nama keturunan dy ke..nama syarikat dy ke..
    4.pro-M = pro-mahasiswa!! lawannya? pk sendiri..
    5.entah..ayat dy syubhah..huhu..eok ditinggalkan ~

  15. nak dengar satu peribahasa…bagai berak ditengah jalan …sape pun tak mengaku..bese aah tu,aspirasi buat die ckp GM nak buat..pastu nnti die ckp kami mangsa keadaan…cam citer2 Aspirasi dr dulu lg…kes ugut bunuhlaah,,,smpai skang pe cer dah??sampah betul aspirasi niih

  16. dahla korang.
    sedar la diri sket.
    cakap nak pertahankan konsep “islamic”
    tapi mulut masih nak tabur fitnah.
    mulut masih nak mengeji orang sana sini.
    perangai masih di takuk lama.
    minda tak berkembang.
    korang ni pelajar universiti ke?
    habiskan duit KERAJAAN je bayar subsidi pendidikan korang kat universiti tau tak??

    untuk orang yang wat banner pastu tuduh orang lain.
    sedar la diri.
    bagus sangat ke perangai tuduh2?
    bagus sangat ke niat hati tu nak jatuhkan orang lain supaya kau menang?
    hebat sangat ke?
    cukup pandai ke kau sampai kau bosan sangat dan teringin plak nak wat benda2 bodoh?!?!?!?!

    NC pernah berpesan.
    hentikan BUDAYA FITNAH.
    cakap nak perjuangkan ISLAM.
    tapi mulut koranggg…
    bab nak mengutuk,mengeji,memfitnah.
    memang NO 1!
    aku tabik spring kat korang. =)
    suka la orang macam korang ni.
    memang maju Malaysia 2020 nanti!

    sekali lagi diingatkan.
    pihak mana pun kita sokong.
    GMUKM or ASPIRASI
    tolong,jangan fitnah orang!
    jangan keji sangat perangai tu.
    tolong la.tolong sangat2.
    jangan jatuhkan maruah sendiri.

    tolong jangan taksub sangat dengan politik.
    korang datang universiti untuk belajar.
    mak ayah bagi harapan tinggi untuk berjaya.
    berhabis duit sana sini untuk kutip ilmu.
    bukan untuk memaki,memfitnah,mengeji orang.
    sedar la diri tu sikit.
    ingat tujuan asal datang UNIVERSITI.

    dah habis belajar.
    aku cabar korang yang taksub dengan politik ni.
    join politk malaysia.
    korang kan hebat??
    banyak kan idea korang untuk ubah pentadbiran sana sini??
    hantar la kertas kerja kat Perdana Menteri.
    mesti beliau sokong,kan?? =)
    yela,orang hebat politik la katakan..

    kalo nak buku pasal politik malaysia.
    aku ada.
    perlembagaan malaysia pun aku ada.
    kalo korang dah baca,bagus la.
    memang MANTAP ilmu pengetahuan korang.
    aku dengan rendah diri hormat orang yang otaknya tak KOSONG.

    salam perpaduan.
    salam 1Malaysia.

    *saya tak takut untuk cakap secara terbuka.sebab saya ada hak untuk bersuara.di peringkat antrabangsa pun mengiktiraf hak untuk bersuara*

    p/s: mana bukti budak ASPIRASI yang buat dan gantung banner tu?meh sini aku tolong cam kan betul ke tu budak ASPIRASI.main tuduh takde bukti pe barang!

  17. sesetengah manusia mengidamkan ukm menjadi satu rumah yg lebih baik drpd yang lain..tetapi sesetengah manusia lebih suka untuk melihat rumah mereka hangus dengan perbalahan beberapa pihak..

  18. mnusia rmai yg mlihat kkurgan dri org lain bbnding kkurgan dri sdiri…..

  19. mbalas knyataan adeq n proaspirasi d ats bkaitan facebook.
    hkum mnyertai fcebook adlh hrus slagit iada bukti kukuh yg mngaitknnya dgn pgaruh n keuntungannya mnyerag islam (palestin).

    jual bli muslim n yahudi tdk bmasalah skali d dlm islam.
    cuma psoalannya adkh ia bmaksud myumbg kpd kganasan yahudi zionis?
    sjauh mna kbenaran dkwaan itu.?
    adkh sbrg bukti jlas atau hnya bsandarkn kpd ltr blakag pribadi si pgasas?
    jika tnyayta dr sumber yg sahih lg jelas sstu trasaksi urusniaga kta mberi keuntugan kpd orgnisasi yhudi yg hsil pdptannya utk proses pjajahan haram mahupun kganasan kpd umat islam, brulah hukum HARUS brubah kpd HARAM mnurut spakat ulama.
    dlm knteks fcebook, ia msh kekal x jelas krn hmpir smua pnulisan yg mbantah fcebook x mnyertakan bukti jelas bkaitan hal itu.
    wallahualam….
    so if u still wanna use ur fb, u can go on with it. but u need to b creful. n if u dont want to use it or wanna close d acount,, juz do it..

    -hamba ALLAH-

  20. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz… time to sleep

  21. err…panasnya dlm nih!

    wakakaka….

    sekadar nk bgtau korang-korang….

    aku tak sokong mana2 pihak.

    sbb aku rasa dua2 kurang betul.

    wakakaka.

    aku tetap geng dgn alien.

    sengal!

  22. kak nabila..memang curhat (curahan hati) nhe..huhu..

    kalau untuk saya sebagai penyokong gm nhe..x adalah plak tuduh sesiapa..cuma bermain dalam kotak je..siapa lah yang buat? gadjet x cukup plak nak jadi detective conan..

    kepada yang melakukan mungkin anda membaca..mungkin anda seorang penyokong aspirasi..mungkin juga anda seorang bekas penyokong gmukm..saya tahu tentu anda mahu tahu apa feedback kami kan..

    x apalah..saya pun dah malas nak ulas..x ada penyelesaian selain perbalahan..

    lagipun berita nhe dari NADIUKM..memang berdenyut juga lah saat terbaca pro-Israel..x pe..kepada penyokong gmukm yang membenci Israel..teruskan niat murni anda.

    oh ye seidikit info tentang Israel dan Palestin..
    Tahukah anda bahwa pada tanggal 20 Mei 1990, seorang tentara Israel
    menyuruh para buruh Palestina yang sedang menunggu bus di sebuah halte
    untuk duduk berbaris di atas tanah, setelah itu ia menembaki mereka
    dari jarak setengah meter? Tahu pulakah anda bahwa pemerintah Israel
    menyatakan tentara itu tidak bersalah dan bahkan mendapat penghargaan
    khusus dari pemerintah Israel?

    -AYUH BOIKOT ISRAEL-

  23. salam.. berminat utk memberi sedikit lontaran kata.. ape2pn, same2 istigfar 33x.. pertama2 nye, hati2 kepada sesiapa yg membuat fitnah inni sbb sy bimbang akidah anda tercemar.. jgn buat main soal2 mcm ni.. kalo x puas hati dgn GM pn, x kesah lah. kami x ugut bunuh kamu kalo x sokong kami.. kami hanya perjuangkan agenda kami.. jadilah matang.. utk proaspirasi, hal ttg penggunaan facebook sudah jelas dijwb oleh mereka yg lebih berpengalaman.. adakah anda tidak mengikuti perkembangan semasa.. kesian saya ucapkan.. secara ringkasnya, pada zaman Rasulullah pn baginda berjual beli dengan org yahudi.. adakah anda juge mahu katekan Rasulullah turut menyumbang kepada keganasan org yahudi.. kita perlu dptkan kesahihan sejauh mana perkara itu menyumbang kpd musuh kita atau tidak.. Allahuakbar.. kamu semua ni membuatkan sy bertambah takut dengan azab Allah.. kepada budak yg atas pagar 2, jgn mudah terdoktrin dengan perkara2 mcm ni.. baru digertak sikit.. adakah kalo tibe2 tergantung banner tulis aspirasi pro Israel anda akan bertukar ke GM pulak.. nampaknye anda x tetap pendirian la mcm 2.. sy bimbang kalo ada org kate Islam pengganas kamu teros nk murtad.. nauzubillah .. ape2pn, pokok paangkalnya, hati kita kne bersih.. jika kamu x terima GM x pe.. janji kamu terima Islam… itu dah cukup utk kami.. wallahua’lam~

  24. ASTAGHFIRULLAHHALAZIM…FITNAH ITU SATU DOSA BESAR…ALFITNATU ASHYADDU MINAL QOTH…..Allah melaknat siapa yang menyebarkan fitnah…WAHAI RAKYAT MAHASISWA itu adlah tnda mereka lah yg seperti ISRAEL…yang memfitnah GMUKM tanpa BUKTI…PDHAL SELAMA INI MEREKA YANG MENDENGAR RINTIHAN PELAJAR UKM…DAN SEBOLEH2 UNTUK MEREALISASIKANNYA…GMUK TETAP TEGUH WALUPUN DIHENTAM ARUS PERDANA YNG SEMAKIN MERUNCING…TETAP BERPENDIRIAN MELANGKAU BADAI YANG MELANDA…HIDUP ISLAM!!! TAKBIR!!

  25. info palestina :

    Pembantaian Qana (1996)
    109 terbunuh..
    Pemandangan yang mengerikan kerana pembantaian ini, termasuk kanak-kanak yang dipenggal kepalanya, tidak akan pernah kami lupakan..

  26. heh..
    ini rupanya minda pelajar ipt..
    CETEK!

    maaf kalau kasar, tapi ingat, fitnah la sesuka hati pn, last2 korang jugak yang merasa api neraka..

    setakat banner buruk macam 2, xsangka ada pelajar ipt yang percaya bulat2..
    come on.. buat keputusan selepas selidiki, siasat..
    jangan tuduh melulu..

    kepada AL-BAYAN..
    ingat, kalau benar itu fitnah, anda2 wajib minta maaf kepada setiap orang ahli GMUKM.. kalau x, nerakalah jawabnya sbb fitnah ni bukan men2.. blh hancurkan bangsa dan agama..INGAT!

  27. aku pernah pegi seminar di Al-Azhar, Mesir. (nk percaya atau tak, lantak korang la)

    sebenarnya teralu bnyk benda yg kita gunakan menyumbang kepada yahudi. tapi, seperti GM tulis, Rasulallah pernah berjual beli dgn org yahudi.

    utk yg cetek ilmu (maaf, tiada niat utk takbur), jgn ckp ikut sedap epal kau je. sesuatu tu harus kita sertakan dgn niat. apa, setakat guna facebook je kau tuduh org sokong israel ya???

    ni aku nk bagitau kau, segala software utk laptop kau, Windows dan internet explorer tu, kau fikir org melayu yg buat? kalau kau nak boikot sgt, kau buang segala laptop kau. kau nak?

    salah seorang pensyarah di Al-Azhar tu ada menyebut bhw kita sebenarnya harus ‘eksploit’, bukan boikot membuta tuli. org kita marah cakap kfc yahudi, mac donald yahudi, tapi pernah ke kita cuba hasilkan sesuatu seperti kfc dan macdonald? itu bukti bhw kita ni skadar hangat-hangat tahi ayam je. kalau taknak sokong, kita buatlah produk sendri. mcm sekarang, aku tabik pada HPA, yg mengeluarkn produk berasaskkan Islam. tapi walaupun dh keluar produk sendri, org kita tetap pesimis terhadap produk anak tempatan. hah, mcm mana nk boikot?

    yg penting sekarang mentaliti org kita harus diubah. sikap harus berubah. ilmu harus ditambah. ilmu setakat buku teks agama tingkatan 5 lagi mau kecoh2. jgn melulu buat sesuatu skadar ikut2 ckp orang. tak ke mana pun.

    Islam menggalakkan umatnya berfikir dan mengkaji sesuatu maklumat sebelum menerimanya,kan?

    fikir-fikir la beb!

  28. info palestina :

    12 JAN 2010 (al-Quds) – seorang warga Palestina Kholid Abu Shaushah dipaksa untuk menghancurkan sebahagian dari ruangan rumahnya atas alasan didirikan di atas tanah hijau.Tanah hijau adalah bahagian di mana bangunan tidak boleh didirikan diatasnya.

    Beliau mendirikan bangunan tambahan apabila rumahnya yang hanya 9 meter persegi tidak muat untuk menempatkan seorang isteri dan lima anaknya.

    jika beliau gagal berbuat demikian dalam masa 24 jam,beliau dikehendaki membayar wang sewa alat untuk mengahancurkan rumahnya sendiri.

    _berita ukmns_

  29. yg penting…kita jgn menghalang org yg nk perjuangkan ISLAM..tak menyokong pun takpe….lantak ko laah

  30. dahla korang.
    aku tak kisah korang sokong mana sekalipun.
    hak masing2.
    pilihan hidup masing2.
    tapi tolong jaga mulut,jaga perangai.
    tolong jangan fitnah orang.

    buruk betul perangai.
    suka ekk tengok umat Islam bergaduh sesama sendiri??
    hanya sebab fitnah yang kau taburkan whai pembuat banner??
    aishh entahla.

    aku ngaku la tak sealim mana.
    tapi aku cuba untuk tidak fitnah orang.
    kalau tak tau pape.
    DIAM!!
    jangan bukak mulut reka crita bukan2 ok?
    yang buruk nyer,muka kau.
    yang dikeji orang adlh kau.
    sebab kau merosakkan orang.
    kau tarik orang lain wat dosa ngan kau.
    hebat gak kau kan??

    teruskn perjuangan menegakkan Islam.
    aku hormat niat suci korang.
    tapi ingat.
    jangan sampai mengeji orang lain.
    jangan sampai mengata orang yang die tu xckup segala2nya.
    blum sume orang dapat hidayah Tuhan sepenuhnya.
    syukur la korang dah dapat.
    truskan.
    jaga peradaban.
    bwak orang ke arah kebaikan dengan cara yang betul.

    salam perpaduan.

    p/s: aku sokong orang yang bercakap benar.tak kisah mana pihak skalipun.sebab aku tak suka orang yang cakap ikut suka tapi sbenarnya salah fakta.kelakar sangat!sebab korang sngat berani memalukan diri sendiri.hehehe

  31. risau yakin ISLAM PASTI GEMILANG DI UKM!!! dan aku pasti ALLAH menjanjikan yang lebih baik…dalam ayat surah al-Baqarah ada mengatakan seluruh makhluk di dunia ini mahu memikul sebagai pemegang amanah dan tanggugjawab tetapi ALLAH tidak memberi kp mereka malah memberi segala tangungjawab kepada manusia yang hnya tau merosakkan bumi dan menghancurkannya..seraya malaikat berkata…”knp tidak kami yang mentadbir bumi ini sedangkan iman kami tetap pd kamu dan tidak berubah sedikitpun..pasti bumi akn aman dan sentiasa tunduk pdMU”..maka ALLAH mnjwab persoalan malaikat..sesungguhnya AKU lebih tau apa yang akan berlaku selepas itu…LIHAT DAN HAYATI lah wahai mahsiswa sekalian..WAIMMA MALAIKAT sendiri pun tidak tahu apa yg akan berlaku selepas ini…………..so risau harp semua mahsiswa fham dan rasa bertangugjwablah dgn apa yg diamanhkan oleh ALLAH..

    ZAMAN NABI DULU bila ISLAM nak GEMILANG akan ADA FITNAH YANG TERLALU BAYK DN MELAMPAU…risau harp kpd yang kna fitnah jgn bimbang tetapi teruskan mohon pd ALLAH yg sentiasa ada di SISI kita..FIKIR2knlah wahai golongan INTELEK..yang menrajui DUNIA dengan MENEGAKKAN ISLAM DI BUMI…

  32. khusus buat akhwat wa ikhwatu fillah..

    “Medan bercakap tidak sama dengan medan berkhayal.
    Medan beramal tidak sama dengan medan bercakap. Medan berjihad tidak sama dengan medan beramal. Medan berjihad yang hakiki tidak sama dengan medan jihad yang palsu.
    ramai yang mudah berkhayal namun tidak semua apa yang terbayang di kepala mampu diungkapkan dengan kata-kata.
    Ramai yang mampu bercakap namun hanya sedkit yang mampu bersabar ketika beramal.
    dan sedikit di antara yang sabar ini yang mampu memikul beban jihad yang sukar dan amal nekad”
    ( Hasan Al-Banna)

  33. mmg betul pun gm pro israel…!!!!!!!!!!!

  34. ahahahaha….dengar citer GMUKM paksa seorang bdk (mantan calon-FKEJUT, skrg thn 3)…utk tading tahun nie…xpi bdk 2 xnk tanding sebab tahun lepas GMUKM janji ngn bdk 2, GMUKM akan tolong dia dari segi program lau dia menang…xpi hampeh…pas bdk perempuan 2 menang..GMUKM xtolong dia…biar dia keje sendiri…cian bdk perempuan 2…mcm nie kew GMUKM..npmk sgt GMUKM retorik je…tahun nie paksa pulak bdk perempuan 2 utk tanding…lau aku sepak je…janji2 manis watpe..wei sedar lh…saya juga difhmkan oleh seorang pelajar GMUKM (kwn karib gak lah)…ramai bdk2 UKM xnk join GMUKM…kemungkinan GMUKM akan kalah dlm PRK kali nie…huhuhu…entah lah…no komen..

  35. hoi pro aspirasi, aku tak rela depa menang kali ni!!

  36. malu nak mengaku kawan kalo kawan2 ana pangkah aspirasi

  37. pangkah je depa nhe..

    x faham atau buat2 x faham?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: