Kes Bunuh Diri Seorang Siswa UKM

Bangi, 24 Ogos 2010- seorang mahasiswa didapati meninggal dunia oleh salah seorang penghuni kolej pagi tadi.  Dia dipercayai mengalami masalah stress yang tidak terkawal telah terjun dari tingkat 4 bangunan asrama blok H.

Mahasiswa berbangsa cina yang berasal daripada Perlis ini merupakan pelajar tahun satu yang baru mendaftar pada bulan Julai baru-baru ini. Kes ini bukanlah kes kematian baru yang terjadi memandangkan pada tahun lalu seorang mahasiswi ditemui mati dikatakan terjatuh dari bangunan asrama tingkat 4 Blok C di kolej yang sama. Walaubagaimanapun, kes tersebut tidak diklasifikasikan sebagai kes bunuh diri memandangkan siasatan polis menunjukkan mangsa tahun lepas hanya lebam-lebam selain tidak punyai tanda-tanda terjatuh. Kes tahun lalu masih menjadi misteri kerana mangsa ditemui tidak pun menumbangkan motor-motor yang tersusun di parking malah jaraknya agak jauh jika ia dikatakan terjatuh dari bangunan tersebut.

Walaubagaimanapun, pihak NADIUKM menasihatkan supaya mahasiswa/I dapat berfikir semasak-masaknya sebelum bertindak dan berjumpa dengan pihak yang sepatutnya sebelum melakukan apa-apa tindakan yang boleh merugikan diri sendiri seperti kes bunuh diri siswa ini.

Advertisements

3 Responses

  1. em dgr cerita mangsa sudah meninggal dunia..

  2. apa yang di stress kan sangat tu?

  3. u had mistake for the month..its August not October

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: